[BSD] Freebsd ports forditas

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2006. Már. 25., Szo, 00:15:47 CET

SZia!

> Egy altalanos kerdesem lenne portsbol torteno forditassal kapcsolatban:
> egy regi vason openoffice.org-2 forditasa nagyon sok idot vesz igenybe
> (egyebkent az is erdekelne hogy erdemes -e ilyesmiket forditani). A
> kellemetlensegek kikuszobolese erdekeben van mod tobb szakaszban
> vegrehajtani? Ertem ezalatt azt, hogy forditast megallitani ctrl+c

Igen. Persze nem tudom neked mi a régi gép, de én ezen a héten
fordítottam le az OOo-2.0.2-t (magyar környezettel) a 2x P3-s gépemen.
Az egy hét alatt naponta 4-5 órát - néha sokkal több, néha sokkal
kevesebb időt - töltött a dologgal, de általában nem kíméltem ilyenkor
se a rendszert, volt közben egyéb alkalmazás fordítása, de make world
is. (Érdemes megnézni az OOo ports -ot, - nem tudom mióta, de - már
képes párhuzamosan több szálon fordítani, csak épp nem a make -jX
formában kell indítanod, hanem a /etc/make.conf -ba kell egy
NUMOFPROCESSES=X sort írni - és X szálon fogja fordítani. Arra számítani
kell, hogy a Ctrl-C után azért eltart egy darabig mire eljut oda, ahol
éppen tartott, szóval ez nyilván lassít. Amikor teljesen készen volt,
kitöröltem a work könyvtárban a .build-ok fájlt, és - immár egy szálon -
megint ráengedtem egy make -et. Majd másfél óráig futott, mire - persze
érdemi munka nélkül - eljutott újra a végére. (Remélem tudod, hogy saját
gcc kell hozzá, és működő Java, meg ant, meg még egy rakat egyéb -
mármint a fordításhoz - azaz legelőször ezek előállításának ideje is
beleszámít.)

> billkombal aztan kovetkezo szakaszt folytatni make install-al
> termeszetesen a ket lepes kozott semmi portson vegzett muvelet (tehat
> foleg clean vagy distclean mellozve). Kozben pedig x ido eltelhetne,

Nálam még portupgrade is volt közben, persze csak akkor okoz problémát,
ha magában az adott port-ban változik valami. Ez a stabil ooo-val sztem
egy darabig nem áll elő.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!';IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ