[BSD] NetBIOS routolás BSD-vel?

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2006. Jún. 16., P, 10:49:49 CEST

On Fri, 16 Jun 2006, Vas Péter wrote:

> Hali!
>
> Elnézést a kicsit offtopic témáért de volna egy kis gondom a NetBIOS
> routinggal. Bizonyára többen is találkoztak már hasonló problémával.
> Szóval van egy hálózat Win2000/XP gépekkel, különböző subnet-ekkel. Most
> a Samba meg a VPN megoldás nem jöhet egyelőre szóba, ezért kellene más.
> Próbálkozott már valaki azzal, hogy ezek a gépek lássák egymást annak
> ellenére, hogy eltérő az alhálózatuk? OpenBSD-vel szerettem volna
> megoldani, de hiába forwardoltam a NetBIOS-hoz szükséges portokat és
> [...]

Ha jol emlekszem (4-5 eve volt amikor utoljara kellett windows halozatot
karbantartanom), akkor a problemadra egy WINS szerver lehet megoldas. A
Windows Name Szerver azonos domainbeli gepeket nyilvantartja (nev <->IP
cim) igy lehet nyugodtan hivatkozni ra nevvel. Azt azonban, hogy WINS
szervert hasznaljanak minden gepen be kell allitanod - a WINS szerver cime
dhcp-vel kioszthato...

Udv:
 	Mohacsi Janos