[BSD] x440

Peter Czanik pczanik at fang.fa.gau.hu
2006. Júl. 28., P, 15:16:16 CEST

Hello,

Attila Nagy írta:

> RAM: az "options PAE" segíthet rajtad.
Segitett. A poen az, hogy amikor korbeneztem, akkor tobb helyen azt
irtak, hogy a GENERIC kernellel mennie kell, es hogy pont az x440 miatt
dolgoztak ki a sok RAM tamogatast :-)

>  Ez -x440- emlékeim szerint (nem
> néztem utána) valami régebbi cucc, őskövület Xeonokkal,
4x1.5 Ghz 1M cache/cpu. Az egyuttes szamitasi teljesitmenyuk a tegnapi
benchmark adatok kozott van, a core2-nel kicsit lassabb, a P805-nel
sokkal gyorsabb. A memoria teljesitmenye persze kicsit lassabb
mindkettonel. A futesi teljesitmenye meg barmelyiket lepipalja :-)

> Megpróbálhatod feljebb emelni a default 16-os értéket:
> http://fxr.watson.org/fxr/source/i386/i386/local_apic.c#L73

Ez volt az egyik gond, ami megoldodott 32-re emelessel. A CPU szamozas
viszont tovabbra is rossz volt, mert a 16-os es 18-as azonositoju
procival nem tudott mit kezdeni. Igy a param.h-ban is emelni kellett a
MAXCPU-t, valtozatossag kedveert akkor ezt is 16-rol 32-re. A 18 is
vszinu eleg lett volna, de gondoltam, jobb ha ketto hatvanyokat
hasznalok. Azaz:
#ifdef SMP
#define MAXCPU          32

Tovabbi szivas volt az alaplapi Broadcom vezerlo, miutan a szokasos
kuruzslasaim nem mukodtek, vegul egy Intel szerver halokartya oldotta
meg a problemat :-)

Bye,
CzP