[BSD] sed meg regular expressions MORE

NewHope hunvagyok at freemail.hu
2006. Júl. 6., Cs, 21:03:31 CEST

> $ sed -e "s/[[:cntrl:]]/ /g" fajl.txt

kiprobalom de mar megoldottam awk-val a kerdest. Koszi azert!

A logfile nagyon hosszu soroknent legalabb 70 oszlop de ez valtozik
alkalmankent. A sorok elso 30 oszlopa 1 es ugyanaz mig a veguk neha
valtozik. 2 dologra lenne meg szuksegem (kozmetika):

tudna valaki segiteni hogyan tudnek ugyanebbol a filebol soronkent egy
bizonyos "szo"-tol kezdve minden kitorolni az adott sor vegeig,(vagy)
eldobni?

valamint meghatarozni majd kitrolni egy range-t soronkent pl: a $5 es a
$18 oszlopok kozotti resz nem kell.

nezegettem ezeket a regular expression-oket is de minnel tobbet olvasom
oket annal jobban begolyozok. sajnos newbie vagyok a programozasban es
bizony az alappeldak nem elegendok amik a dokumentaciokban/howto-k ban
vannak.

nagyon nagyon koszi

Adam