[BSD] IBM ServeRAID lassú felismerés boot-nál

Vas Péter vas.peter at t-online.hu
2006. Júl. 6., Cs, 16:01:07 CEST

Sziasztok!

A következő problémában kérnék segítséget: Van bent egy IBM X-Series 220
szerver, amire FreeBSD 6.1-t  tettem Samba-nak. Voltak kisebb problémák
az install-al, de végül is minden jól működik, azonban boot során a
FreeBSD jó 2 percig el szokott gondolkodni a RAID vezérlőn, mire
megtalálja a tömböt, felismeri  és tovább tud lépni. ips drivernek
látja, végül továbbmegy, de azért kicsit idegesít ez a várakozás, főként
mert nem látom az okát hogy valami probléma lenne. Megnéztem a driver
manualját
(http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=ips&apropos=0&sektion=0&manpath=FreeBSD+6.1-RELEASE&format=html).
Itt írják is, hogy nehezen mehet  bizonyos  esetekben az inicializálás
során a felismerés, és a  /hw.ips.0.disable/ változót kell 1-be
állítani. Én megnéztem sysctl-el, de ilyet sehol se találtam.
Elképzelhető hogy külön nincs és létre kell hozni értéket adva neki,
kérdésem, hogy FreeBSD alatt hol tudom ezt megtenni? OpenBSD alatt a
sysctl.conf-ban kellett ezeket a rendszerváltozókat módosítani, itt
viszont hiába vettem fel a sysctl.conf-ba, ugyanúgy megállt boot során
pár percre a rendszer a RAID vezérlőnél, és majdnem a boot végén kaptam
egy hibaüzenetet, hogy rossz paraméter van a sysctl.conf-ban, tehát nem
tudta értelmezni. Hol máshol lehet még beállítani ezt az értéket? Manual
nem mondott többet, és google-ban is hiába kerestem rá.

Segítséget előre is köszönöm!

Vas Péter