[BSD] user-friendly mount mint user

Ádám Szilveszter sziszi at c2.hu
2006. Jan. 18., Sze, 08:46:26 CET

Szia!

Csaba Molnár (molnarcs) said:
> Na most a KDE megoldás -

<...>

Köszi szépen a tippet, este kipróbáltam és működött. Így azér mégis
egyszerűbb, mint az amd-vel és a felhasználó számára is direkten
nyomon követhető.

Ami az igazán vicces egyébként, az az, hogy a funkcióért felelős KDE-s
kisalkalmazás milyen extrém limitált. Miután beírtam az fstab-ba az
összes szóbajöhető eszközt (ez volt az a lépés, ami korábban teljesen
hiányzott, mert nem tudtam elképzelni, hogy ahhoz, hogy ezzel a
módszerrel valamit mountolni lehessen, annak az fstab-ban is
szerepelni kellene... azt hittem az csak a rendszerindításhoz kell
és/vagy kényelmi funkció, ezért nálam még a CD sincs beleírva...)
prompt kezelte a CD-t, a floppyt és az USB pd-t. Ugyanakkor továbbra
sem volt hajlandó kezelni a multislotos USB kártyaolvasót, amely 4
slottal rendelkezik, és ezek egy-egy da(4) eszközként jelentkeznek be.
Ezek sorrendje kötött, tehát akkor is megvan mind a 4, ha nincs bennük
kártya. Mit ad az ég, nekem ebből éppen a második slot kellene (mert
az a memory stick) vagyis a da1. Miután bevéstem az fstab-ba a
da1s1-et, a kisalkalmazás "Media" fülecskéjén meg is jelent a da1s1,
de önkényesen úgy döntött, hogy az egy "merevlemez" és ezért nem is
volt hajlandó biztosítani a lecsatolhatóságát. (Hogy akkor minek
figyeli, azt nem tudom) És nem is engedte magát másról meggyőzni, mert
hiányoztak ehhez a beállítások. Vagyis ezek szerint valaki fixre
beledrótozta, hogy márpedig lecsatolható USB eszköz csak a da0 lehet,
minden más az winchester. Ez a "távollátás" nyílt forrású
szoftverfejlesztésben azért tényleg dicsérendő. Állítólag a
w***dowsban pont ezt utálták az OS fejlesztők a legjobban. Ironikus.
Persze az is vicces, hogy a KDE mennyire nehezen konfigurálható (bár a
gnome állítólag még rosszabb): hiába van grafikus felülete pl az egyes
eszközökre mutató parancsikonoknak, ott nem lehet beállítani, hogy
hova mountoljon, hanem fixen az fstab-ból olvassa ki. Akkor minek a
grafikus felület hozzá? És főleg, hol a dokumentáció? Persze tudom,
költői kérdések...

A végén azért megoldottam, egy külön "floppy" típusú parancsikonnal az
asztalon(!) (mivel a kisalkalmazást nem tudtam meggyőzni) amit viszont
már át tudtam állítani úgy, hogy a kártyaolvasót mountolja.

Whoa. Eddig nem sokra becsültem azokat a "rendszerintegrátorokat"
akiknek heroikus tettnek számít annak a kiderítése, hogy mitől
automountolódik az usb pd pl Suse alatt. Most már kezd megváltozni a
véleményem, és sajnos a szoftverrel kapcsolatban nem éppen hízelgően.
Amikor a nyílt forrású grafikus környezetek fejlesztése elindult,
mintha nem ez lett volna a cél. De persze az már jó régen volt, ki is
emlékszik arra már. Egy igény szerint teljes körűen grafikusan is
konfigurálható környezet, ami nem igényli kismillió konfig fájl
szerkesztgetését és kriptikus jelölések használatát, de ettől még
mindent enged beállítani amit parancssorból/konfig fájlból is
lehetne... azt hiszem álmodom. :-)

Mindenkinek köszi a válaszokat!

Tele van a postaládája?  C2MAIL 100 MB e-mail tárhely ingyen!
http://mail.c2.hu