[BSD] user-friendly mount mint user

Csaba Molnár (molnarcs) csabamolnar at gmail.com
2006. Jan. 17., K, 18:42:34 CET

2006. január 17. 16.48 dátummal Zahemszky Gábor ezt írta:
> Én hajlandó vagyok elhinni, hogy ez (azaz PC-BSD = FBSD + pluszok) nem
> így van (esetleg maguk a fejlesztők se így hirdetik), de akkor mindenki
> lesz szíves leszokni arról a rossz szokásáról, hogy íly módon
> aposztrofálja ezt a rendszert.
 Igazad van - egyébként a DesktopBSD-vel keverik szerintem, mely tényleg alap
FreeBSD + grafikus felület (a ports-hoz például). A PC-BSD úgy látom
kifejezetten felhasználóbarát, otthoni desktop használatra alkalmas
oprendszerként hirdeti magát.

Igen egyébként kicsit elhamarkodott volt a korábbi válaszom, bocs :)
Ugyanakkor tartom azt az álláspontot, hogy nagyon sok dolog kell egyszerre
hibás legyen ahhoz hogy ki lehessen használni a suid mount_* "előnyeit".
Ahogy te is mondtad, nem elég egy programozói hiba a FreeBSD alaprendszerben,
a böngészőben is kell lennie egy olyan hibának melyen keresztül parancsokat
lehet távolról végrehajtani a lokális fájlrendszeren. Nem kizárt (semmi nem
az) hogy ez előfordulhat, de úgy vélem erre nagyon kicsi az esély.

Egyébként most olvastam az automount-ról a leírásod ... nem is tudtam hogy ez
így lehetséges :) Persze a nyitott rpcbind portnak nem örülök, de jobb mint a
semmi ...

Üdv: Csabi