[BSD] user-friendly mount mint user

Ádám Szilveszter sziszi at c2.hu
2006. Jan. 17., K, 10:25:08 CET

Üdv kedves mindenki!

A "nem szégyen a tudás de hasznos" jeligére tanácsot kérnék tőletek:

Hogyan lehet userfriendly módon megoldani a cserélhető adathordozók
mountolását és használatát egy olyan gépen, ahol a felhasználó
(természetesen) nem rendszergazdai jogokkal dolgozik?

Azt tudom, hogy linuxon mindenféle csili-vili dolgot kitaláltak már
erre, de BSD-n mi a dörgés?

A cél, hogy a user lehetőleg egyszerűen és a windowsos "élményhez"
minél hasonlóbban tudjon használni adat CD-t, floppy-t, USB memóriát
stb, vagyis  minél kevesebb lépést kelljen ehhez végrehajtania és
természetesen az is feladat, hogy az ilyen módon felcsatolt
fájlrendszerekre írásjoga is legyen ott, ahol ez értelmes (nyilván
CD-olvasón nem merül fel) és ehhez ne kelljen neki rendszergazdai
jogokat adni.

A devfs-el már ügyeskedtem annyit, hogy a megfelelő device file-ok
engedélyei megfelelőek legyenek, de hiányzik a "mount" ill "umount"
automatizálása.

Ötletek?

Köszi előre is!

C2 MAIL: Levelezés felsőfokon. http://mail.c2.hu