[BSD] Fájlrendszer vagy hardver?

Gergely Göndör chevyrules at freemail.hu
2006. Jan. 14., Szo, 21:32:25 CET

Szia!

Nem akarok beleszólni, nekem is volt pontosan ilyen tünetes "élményem".
Itthon a Linuxos gépemben volt 4 vinyó, keverve EXT3 és ReiserFS-el
rajtuk. Egyik napról a másikra a gép 2-3 naponta elfeküdt. Ping volt,
DNS volt, viszont az Apache nem működött, se a Proxy, az SSH is teljesen
megfagyott. Szervert nem lehetett halt-al vagy reboot-al újraindítani,
csak hardreset-el. A legfurcsább az volt, hogy 4 vinyó volt benne, és az
összesnek a SMART értéke hibátlan volt, folyamatosan monitoroztam a
SMART értékeket, semmi furcsaság nem volt. Még amikor megfeküdt a
rendszer azelött sem logolt a gép semmi gyanúsat. Ezért egy ideig arra
gyanakodtam, hogy valami az alaplapon a kontrollerrel nem stimmelhet.
Néha a Kernel szólt, hogy gubancok vannak a DMA-val a vinyóknál.
Játszottam a hdparm-al is, smartctl-ben kiadtam nekik az Offline
teszteket, minden rendben volt. Aztán egyszercsak a ReiserFS
összekuszálódott az egyik Seagate vinyón. Nem akartam elhinni, de végűl
próbaképpen lehúztam a tápot arról a Seagate-ről, azóta megszünt minden
anomália, és hibátlanul megy a rendszer. Kérdeztem olyan embereket akik
jobban benne vannak ezeknek a lelkivilágában, azt mondták, hogy szokott
ilyen előfordulni, hogy a vinyó a jó SMART értékek ellenére is így
kikészűl, azt javasolták, hogy gyorsan mentsek róla mindent, és dobjam a
vinyót.

Lehet, hogy ez nem segített semmit, de azért írtam le, mert nekem mint
mondtam teljesen ugyanezek voltak a tünetek, és a vinyó kiiktatása
segített. Így én a vinyóra tippelnék. :)

Üdv,

Gergő