[BSD] tuzfalazas

Csaba Molnár (molnarcs) csabamolnar at gmail.com
2006. Jan. 4., Sze, 20:12:15 CET

2006. január 4. 18.02 dátummal Molnár Roland ezt írta:

> Koszonom mindkettotoknek a linkeket, megnezem.
>
> A pf inditasakor ezt kapom:
> pfctl -e
> No ALTQ support in kernel
> ALTQ related functions disabled
> pf enabled
>
> Ha a /etc/pf.conf savszelesseg korlatozasat nezem - ez egy sarkalatos
> pont nalam -, pont az ALTQ kellene neki, ha jol ertem, ehhez. (altq on
> $ext_if bandwidth ...)
>
> Ehhez ujra kell forgassam a kernelt (es minden mast, ami igenyli), hogy
> hasznalni tudjam, vagy van kevesbe fajdalmas megoldas is a problemara?

> [...]

Jah, kell kernelt újraforgatni, de gyakorlatilag ez 5-10 perc. Nagyjából
ennyit kell bemásolni (vagyhát amire ezek közül szükséged van).

options         ALTQ
options         ALTQ_CBQ        # Class Bases Queueing
options         ALTQ_RED        # Random Early Drop
options         ALTQ_RIO        # RED In/Out
options         ALTQ_HFSC       # Hierarchical Packet Scheduler
options         ALTQ_CDNR       # Traffic conditioner
options         ALTQ_PRIQ       # Priority Queueing

Ha az /etc/make.conf-ban megadod a kernel nevét (csinálj másolatot GENERIC-ről
ugyanabba a könyvárba, majd add meg a nevét: KERNCONF=kernelnev) akkor 2
parancs az egész: az /usr/src-ben make buildkernel && make installkernel.