[BSD] csomag telepites

Csaba Molnár (molnarcs) csabamolnar at gmail.com
2006. Jan. 3., K, 14:04:18 CET

> Stop in /usr/ports/editors/openoffice-2.0-devel.
>
> OK.
> sysinstall-lal letoltottem a ports-ot a handbook alapjan, ami rendben es
> hiba nelkul lefutott. Gondoltam naivan, ezzel a lepessel frissult a
> ports... Ujbol make install es a fenti hiba ismet.
>
> Mit tudok tenni, hogy a fenti hibat kikuszoboljem?

Csakhogy még mindig nem frissítetted szerintem a ports-okat. Ehhez ha freebsd
6-od van, akkor portsnap fetch && portsnap update (mikor először futtatod ezt
a parancsot, eltarthat egy jó darabig, de ne aggódj mert legközelebb sokkal
rövidebb lesz). Ennek eredménye lesz egy friss ports könyvtár.

Én nem az openoffice-2.0-develt javaslom, hanem az ooo-build portot
(/usr/ports/editors/ooo-build/). Ez gyakorlatilag openoffice.org 2.0.1
jelenleg, plusz olyan javítások/fejlesztések, melyek nem vagy csak nagyon
nehezen kerülhetnek be a fővonalba. Itt van bővebb infó erről:

http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Ooo-build#About_ooo-build

Egyébként elég sok mindent meg lehet adni még a ooo-build fordításnál. Én
például KDE támogatással + crystal ikonokkal forgattam. Ezt meg lehet adni
számos helyen, make parancs után például. De (ahogy egy előttem szóló is) én
a PORTUPGRADE/PORTINSTALL parancsok használatát javallom. Ezekkel sokkal
könyebb frissíteni a rendszert. A portupgrade-hez pedig tartozik egy konfig
fájl, ahol meg lehet adni hogy bizonyos portokat milyen paraméterekkel
forgasson (hogy ne kelljen mindig beírogatni). Nálam ez a rész így néz ki:

MAKE_ARGS = {
        'editors/ooo-build' => '-DWITH_KDE WITH_TTF_BYTECODE_ENABLED=1
WITH_MMX=1 -DWITHOUT_MOZILLA WITH_ICONS=KDE',
        'x11/nvidia-driver' => 'WITH_LINUX=1',
        'multimedia/gstream*' => 'WITH_CPUFLAGS=1',
        'multimedia/xmms' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-flac' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-mp3cue' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-mac' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-musepack' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-crossfade' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-faad' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'audio/xmms-wma' => 'WITHOUT_GNOME=esound WITHOUT_MIKMOD=1',
        'sysutils/cdrtools-devel' => 'WITH_CDDB=1',
        'java/jdk15' => 'WITH_MOZILLA=firefox',
        'x11-toolkits/gtk20' => 'WITH_DEBUG=no',
        'graphics/imlib2' => 'WITH_MMX=1',
        'multimedia/libxine' => 'WITH_OPT_PPRO=1',
        'www/linuxpluginwrapper' => 'WITH_PLUGINS=1',
        'audio/ecasound' => 'WITH_PYECASOUND=1 WITH_OPTIMIZED_CFLAGS=1',
        'devel/apr-svn' => 'APR_UTIL_WITH_BERKELEY_DB=1',
 }

Ugye az első sorban láthatók az ooo-build paraméterei. Ha ez meg van, akkor
egy portinstall editors/ooo-build parancs fel fogja építeni az openofficet
(vigyázz mert kell vagy 8-9 giga szabad hely ehhez, no meg a Java-t sem árt
előtte telepíteni).

Ha ez túl soknak tűnik (egyébként nem az, csak egy kis rutin kérdése), akkor
fel tudom tenni a binárist valahova - ha valakit érdekel, melyet egy sima
pkg_add-al fel tudsz telepíteni (kábé 5 perc).