[BSD] postfix kérdés

Fazekas Mihály michael at goliat.eik.bme.hu
2006. Dec. 28., Cs, 15:46:03 CET

> Mail queue is empty
Akkor mar a gepen nincs egy sem.
Mindet kezbesitette valahova.

> De közben már sikerült találnom olyan leveleket, amiket a kérdéses
> időszakban küldtek el, a címzett és az adott gépen belül volt és
> már kikézbesítette a rendszer. Sajnos a távoli gépekre küldött
> levelekről semmit nem tudok.
Esetleg a log -ok osszevetese?

> Nem ismertem annyira a postfix pontos működését; csak reménykedtem
> hogy az elküldendő levelek várakoznak valahol file-ként addig amíg
> valami föl nem szedi őket. Most hogy elolvastam a postdrop(1) man
> page-t, már kezdek reménykedni. :-)
Alapertelmezesben /var/spool/postfix/.... alatt valahol.
Egyebkent, ha "Mail queue is empty" -t ad a "postqueue -p", akkor
a leveleket alapertelmezeseben nem fogod megtalalni, kiveve,
hogyha be volt allitva a postfix -nek, hogy a kikuldott levelekrol
tegyen el egy masolatot. De ez utobbit erosen ketlem, mivel
*rendkivul tarhelyigenyes* dolog.

mailto:michael at goliat.eik.bme.hu
Phone: 463-1966