[BSD] udvozlet!

Lakatos Arpad arpad at koli.kando.hu
2006. Dec. 15., P, 09:22:07 CET

Udv Lista!

Most iratkoztam fel, meg uj vagyok, igaz azert regebben foglalkoztam
linuxszal, de akkor csak PC-n es leginkabb debiannal.
Amiert most feliratkoztam a *BSD listara es a weboldalon is regeltem, az
(ahogy a blogomba is irtam) az uj szerzemenyemnek koszonheto". :)

Par hete kerult hozzam, vagyis voltam szerencses hozajutni (elhozni) egy
MicroVAX II gephez.

A gepen ket rendszer van, ket vinyo van benne, a dua0-n fut a NetBSD, a
dua1-en pedig VMS.

A BSD-vel az a problemam jelenleg, hogy nem talalja a /root particio, nem
tudja folytatni a boot -ot, ad egy 'db>' promptot es var tovabbi
parancsra.
Mintha memoria hiba lenne, bar ez fura es az is lehet, hogy felrevezeto"
hiba. Mindenesetre a 'step' vagy 'continue' parancsra mintha egy vegtelen
ciklusba kezdene es teleirja a (terminal) kepernyot egy 'memory err'-szeru
uzenettel.

Probaltam a system teszt utan ezt beirni:

be is bootol rendben, a belso (kernel ?) modig es ad egy kettospont ':'
promptot. Ugyebar, ha rendben menne a rendszer, akkor a /netbsd beirasaval
bebootolna es mukodne. No, gondolom viszont, hiba elemzeshez, vagy akar az
elfelejtett root jelszo modositasahoz itt lenne lehetoseg ,,belemaszni'' a
rendszerbe, valami '/parancs' -jellegu modon.

Huh, remelem ertheto a problemam, a kerdes :)

Udv Mindenkinek!

kando (Arpi)