[BSD] szerver hardver

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Dec. 13., Sze, 12:43:13 CET

  Sziasztok!

A közeljövőben (3-6 hónap múlva) upgrade-elni kellene egy szervert. A
jelenlegi szerverben 1GB RAM van, és két tükrözött SATA vinyó. Itthon
már próbáltam egy másik gépet 4GB RAM-mal, de valamiért már a BIOS is
csak 3.2 GB-ot ismert föl, és a FreeBSD sem lát többet. Ez egy Core2Duo
proci, jobb féle alaplappal és az üzletben azt mondták hogy nem is fog
látni többet, mert ahhoz Xeon processzor kell. (Mondjuk el tudom
képzelni hogy 32 biten csak 4GB cím van és kell hely a virtuális
címeknek is.) Íme a kérdések:

1. 32 bites rendszerben tényleg nem lehet 4GB fölé menni?

2. Legalább el tudnám érni hogy mind a 4GB-ot lássa a gépem?

3. 64 bites rendszerben érdemes gondolkodnom? Szeretnék az új gépbe kb.
6GB memóriát tenni. Több helyen írták nekem, hogy több olyan port van
ami nem fordítható 64 biteshez. Mire számíthatok? (A jdk-diablo és
jakarta-tomcat vajon megy 64 biten? Ez egy kritikus kérdés.)

4. Adott egy nagyobb adatbázis is (több millió sorral) és az
analizálások azt mutatták, hogy a kevé memória miatt folyamatosan
olvas/ír. Kellene valami ütősebb, de olyan ami nem túl drága. Az egész
szervert jó lenne kihozni 500 000 forint alatt. Számolgattam, hogy 6GB
memória magában 150 ezer. Nem tudom hogy mi legyen a diszkekkel. Lehet
hogy nem lesz elég a pénz SCSI-re. Mit vegyek helyette? Lehet mostanában
hallani ilyen egybeépített SATA RAID tömbökről. Árlistában nem láttam
soha. Megéri ez? Elég biztonságos? A másik lehetőségem, hogy belepakolok
8 SATA vinyót és RAID 1+0 rendszerben egyszeresen tükrözött, 4szeresen
csíkozott módon használom, tehát 4 párat összetükrözök, és erre az 4
logikai eszközre csíkozok, az alap rendszer egy külön SATA RAID 1-en
lenne.  Ehhez csak plusz 8 vinyót kell venni, ami kb. 200 ezer. (A
postgres listán nem javasolták adatbázis alá a RAID 5-öt, azt mondták
hogy adatbázishoz a RAID1 jobb, nem tudom miért).

Köszi,

   Laci