[BSD] upgrade

SZTANKAY, Zsolt stan at mail.datanet.hu
2006. Dec. 12., K, 10:15:58 CET

Gábor Sebestyén írta:

> Hmmm ... pedig én anno erről már egyszer lepattantam. De akkor újra nekifutok!
>
> Gábor
Akkor még nem tudtam, úgyhogy sajnos nem használtam, hanem megírtam
magamnak, de a /usr/src alatti make-ben van olyan lehetőség, hogy:
make check-old
make delete-old
make delete-old-libs

Ezzel szépen a korábbi cuccokat ki tudod lőni, de mivel a portok még a
régi lib-eket használják, mert ugye azzal fordítottad őket, fel kell
tenni a compat5x csomagot. Aztán meg szépen újra kell fordítani a
csomagokat, hogy a 6os libekkel menjenek. Én gyorsan írtam egy shell
scriptet, ami megnézi melyik csomagban lévő bináris állomány használ
régi lib-et, és csak azt fordítottam, merthogy sok csomag volt, a gép
meg nem annyira erős, hogy mindent, még a fölösleges csomagokat is
újrafordítsam. Aztán voilá, kész a 6os rendszer. Ennek a frissítésnek az
egyetlen hátránya, hogy továbbra is ufs marad a rendszered és nem
frissül ufs2-re.

Új kernel tesztelésre jól lehet használni egy másik könyvtárba
installált kernel-t és onnan indulni:
cd /usr/src
make installkernel KODIR=/boot/testing
nextboot -k testing

Majd ha ez rendben bejön, installworld és utána egy:
[ -d /boot/kernel.old ] && rm -rf /boot/kernel.old
[ -d /boot/kernel ] && mv /boot/kernel /boot/kernel.old
[ -d /boot/testing ] && cp -R /boot/testing /boot/kernel

Mindezek előtt célszerű a kern.securelevel kikapcsolása, ha be lenne
kapcsolva, az rc.conf-ban a programok kikapcsolása és egy reboot. Persze
ha rendszer már 6os, akkor vissza lehet őket az eredeti állapotába
kapcsolni.

Ja, és én egy ideig a STABLE ágat használtam, ami a neve ellenére a
develop ág (tudom RTFM), aztán pár újraindulás és érdekes effektus után
a 6.1-RELEASE ágra álltam át, azóta atomstabilan megy. Bár ez gondolom
így normális.

Ha meg bármi hülyeséget írtam volna, nálam okosabbak kijavítanak. :-)

Zsolt