[BSD] openldap conflict

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Dec. 9., Szo, 22:31:25 CET

Szia!

On Fri, Dec 08, 2006 at 08:57:24PM +0100, Laszlo Nagy wrote:
> Telepítettem openldap szervert. Eleinte nem ment, mert openldap-server
> és openldap-client kizárja egymást. Gondolom azért, mert a szerver
> feltelepíti ugyan azokat a fileokat (is). Tehát eltávolítottam a klienst
> (pkg_delete -f ), és telepítettem a szervert. Ezután gondoltam hogy a
> pkgdb majd észreveszi hogy a dependency a kliens helyett a szerverre
> van. De nem ezt történt, hanem néhányat javított, néhányat meg törölt:

Igen, ilyen esetben ezért inkább a pkgdb -F ajánlott, akkor interaktívan
fog futni és kérdezgetni, hogy mit csináljon, te meg szépen
behelyettesíthetted volna mindenhol az openldap-client helyére a
servert.

> Persze lehetett volna -s kapcsolót használni, hogy lecseréljem a
> dependecy-ket, de ez késő bánat. Nem akartam megszakítani pkgdb futását
> amikor az adatbázissal dolgozott, nehogy corrupt legyen. Tehát megvártam
> hogy lefusson. Most egy csomó hiányzó dependency lett a rendszeremben?
> Persze így is működnek a függő csomagok, de később ha openldap verzió
> váltás lesz, akkor a függő csomagok nem lesznek újrafordítva. :-(

Szerintem ha letörlöd magát a pkgdb.db-t, és újragenerálod, akkor talán
még újra nekifuthatsz a pkgdb -F-el.

BSD: An Operating System, Not a Religion.