[BSD] Samba probléma

Tajti Tamás tajti.tamas at holosys.hu
2006. Dec. 8., P, 18:30:19 CET

Adam Szilveszter írta:

> A gond valószínűleg sokkal inkább az, hogy hacsak nem win9x-es share-t
> akarsz mountolni, akkor a fájlnevek unicode-ban vannak kódolva, amit a
> FreeBSD *tényleg* nem támogat pl konzolon, de a legtöbb alaprendszerbeli
> progi sem úgy van fordítva, vagy nem is hallott még róla.
>
> Sz.

Nincs ilyen gond, mert a samba tök jól fordít, csak mountold így:
mount_smbfs -E iso-8859-2:cp852 ...........
persze kell a magyar ékezetes karakter beállítás is az /etc/login.conf-ba

# magyar user
magyar:\
    :charset=iso-8859-2:\
    :lang=hu_HU.ISO8859-2:\
    :tc=default:

Ezután akit a /etc/master.passwd-be magyarnak jelölsz mindent samba
alatti ékezetes nevet a konzolon is jól lát, és akár szerkeszt is.

Tamás