[BSD] lemezek felosztása

Viktor Cemasko cemasko at fibermail.hu
2006. Aug. 26., Szo, 22:16:34 CEST

Kedves *BSD-sek!

Eddig boldogan laktam a rendszeremmel (FreeBSD 6.1-RELEASE-p4 #0 i386)
egy IDE UDMA66 14 G-ás diszken kialakított egy slice-on belül. Most úgy
döntöttem, hogy kibővítem egy másik IDE 14 G-ás diszkkel a rendszer
"homokozót" (ad1s1), mivel /mnt/d -nek beállítottam egy "nagy"
SATA I-es diszket, viszont vacillálok az új felosztási arányokon,
taktikán.
SATA diszkre nem szeretném telepíteni a rendszert, mert nagy, és csak
egy van belőle, és közeljövőben nagyon nem is fog változni a felállás.
Persze, meggyőzhető vagyok, ha azt mondjátok, hogy ez jobb megoldás
lenne.

Filesystem     Size    Used   Avail Capacity  Mounted on
/dev/ad0s1a    496M    344M    112M    75%    /
devfs          1.0K    1.0K      0B   100%    /dev
/dev/ad0s1e    496M     88K    456M     0%    /tmp
/dev/ad0s1f    8.7G    7.0G    1.0G    87%    /usr
/dev/ad0s1d    1.9G    155M    1.6G     9%    /var
/dev/ad1s1      14G    2.0K     12G     0%    /mnt/d

swap 2G.

Ki mit javasol, mennyit érdemes adni a root (/) /tmp és a /var részére?
A hogyanra is kérném ötleteket, tehát nulláról kezdjek vagy dumpozzak,
vagy fdisk/growfs?
Érdemes két IDE diszken, desktopos rendszeren LVM-ezni?

Megvalósítást megoldom, csak irányt nem tudok hirtelenjében
választani. :)

Előre is köszönöm.
--
Üdvözlettel: