[BSD] UFS, NFS teherbírása

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Aug. 21., H, 21:51:30 CEST

On Mon, Aug 21, 2006 at 01:37:43PM +0200, Székvölgyi Péter wrote:
> Ha ccd-vel csinálok egy raid 1 mirror-t akkor az hány %-ban tudja növelni
> az olvasási sebességet?

Klasszikus válasz: "Az attól függ" És tényleg. Attól függ, hogy a
lemezek, amikből csinálod, milyen gyorsan érhetők el, mikkel kell még
osztozniuk a buszon stb.

> Mármint a rendszer tudja párhuzamosan olvasni
> két különböző file-t? vagy jobb lenne egy hardveres raid-et tudó kártya?

Tudja, ha az alkalmazás ami a fájlokhoz hozzáfér, úgy van megírva, hogy
így legyen. De alapból nincs akadálya. A hw-s kártya ettől függetlenül
jobb akkor, ha elég gyors rajta a proci, mert akkor valóban vesz le
terhelést a központi CPU-ról és még gyorsít is. A legolcsóbb hw-s
kártyák viszont lehetnek lassabbak is, mint egy software raid, mint pl
gvinum a FreeBSD-ben.

BSD: An Operating System, Not a Religion.