[BSD] Hülyeség ellen... :)

"Nagy, Zoltán A." nyozo at hyadok.hu
2006. Ápr. 13., Cs, 09:26:58 CEST

Tiszteletem!

Nagy Lajos wrote:
> A standard eljárás - szerintem - ilyen esetben MINDEN unix-on:
> felraksz egy általad módosított jogokkal ellátott editort, és azzal
> editálod a szükséges file-okat.
Lehet ugyebár ezt szimulálni úgy, hogy __tegyük fel sikerült feljuttatni
mezei usernek ilyen jogokkal__. Első közelítésnek ez jó. Megtettem
kíváncsiságból hogy másoltam egy vi-t, csináltam neki a megfelelő
jogokat, de FreeBSD alatt így sem megy -- a group file nem módosítható
ezzel a megoldással. Már a megnyitáskor readonly, és mentésre is
permissiondenied-et kiabál. :o) Helyes.

Az persze ezután is kérdés hogy küldöd fel. Első blikkre mehetne
egy "tar cvpf vim.tar vim" amit hasonlóképp nyitsz ki -- de FreBSD
alatt ebben az esetben is veszíted az owner-beállítást, bár a
set[ug]idek maradnak. Csak hát oda a file root általi tulajdonlása...
Innentől persze az a setuid is egy kalapnyit ér. Helyes 2.0. ;-)

Szóval kíváncsi lennék én arra a feljuttatásra :)

                 Üdv: Nyözö

> -rwsr-sr-x  1 root root  1278992 2006-04-11 20:04 vim* a saját gépeden,
> otthon, majd ezt átmásolod a benti gépre, javítgatsz(ssh config, passwd,
Ezt amúgy valami linuxos környezetből tetted? Mert a példában
root groupot használsz, nem wheel-t.