[BSD] Hülyeség ellen... :)

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2006. Ápr. 11., K, 22:05:39 CEST

Halihó!

Nagy Lajos ezt írta:
> Kipróbáltam. Nem minden rendszeren nyesi le.

  Ha nem nyesi le, akkor ez egy akkora biztonsági rész, amelyen egy
hadsereg bejut. Le _kell_ nyesnie.

> He neked lenyesi, csomagold be, tedd át. bontsd ki.

  Hogyan lenne képes egy user módban futó program olyan fájlrendszer
jogot beállítani, amire nincs joga?!

> hülyén  hangzik, de lényegében erről van szó.ha root-ként átmásolod a
> saját könyvtáradba a vi-t és plusz jogokat teszel rá, normál
> user-ként tudod editálni azokat a file-ket, amelyeket a root is tud.

  Igen, de ezt csak root joggal tudom megtenni. Ha userként mégis, akkor
holnap már kapunk egy levelet a SecAdv-tól, hogy melyik program működik
hibásan.

> ezt kell elérni a remote rendszeren is. ennyi.

  Ez az utóbbi a közel lehetetlen, csak akkor megy, ha az adott program
biztonsági hibát tartalmaz.
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu