[BSD] vsftpdlepesrol-lepesre

Pásztor Richárd ricsip at mailbox.hu
2005. Okt. 10., H, 20:12:42 CEST

Helló mindenkinek!

Van egy 4.11-es freebsd szerver, amire ftp-t kellene telepítenem (eddig csak read-only
bsd user voltam, most akarom a gyakorlatba is átültetem amit eddig olvastam)

Nincs sok gyakorlatom benne, ezért a vsftpd-t találtam megfelelőnek
a célra, mert ez tűnt a legegyszerűbbnek. A gond ott van, hogy nem
találok hozzá egy alapos tutorialt, ami végigvezetne a beállítások
területén, és leírná a tipikus buktatókat.

Amit el szeretnék érni:

-működjön a belépés nevesített felhasználóval (anon viszont ne tudjon belépni)
-ez a nevesített user lehetőleg ne legyen érvényes magához a rendszerhez
-a feltöltést meg lehessen oldani 1 adott alkönyvtár alá, amihez
ugyanúgy hozzáférnek a belépett felhasználók, mint a csak read-only részhez.

A config fájl alapján sikerült elérnem, h. anon hozzáférést letiltsam.
Viszont én úgy vettem észre, hogy a vsftpd csak valóban létező helyi
usereket tud elfogadni, tehát saját külön felh. adatbázisa nincs.

Ami teljesen megkavart, az a felhasználó akinek a nevében fusson (és
így a jogok, amiket be kellene állítanom). Ha jól tudom kell 1x a root,
hogy 21-es porton figyelhessen. De innentől meg vagyok lőve.
"top" alapján a kapcsolatok már 1 "ftp" user nevében
forkolt process alatt jelennek meg. Ha vki nem anon módon lépne be,
akkor a belépéskor megadott user jelenne meg uid-ként? A config
fájlban még egy "ftp-secure" user is szerepel ezeken kívül, ennek a
célját sem értem igazán.

A filerendszer jogokkal is meggyűlt a bajom. Látszólag az umask-ot
sem fogadja el, amit beállítottam neki. Mindig 600-as jogot kapnak a
feltöltött fájlok, és így már nem tudja olvasni/listázni sem ezeket
(everyone jogok utólagos kézi átállítása segít csak, az owner, és a
group még nem elég neki)

Ha valaki tud 1 olyan alapos leírást, ami ezeket a problémákat
taglalja, kérem ossza meg velem, akár ide a listára is.
Előre is köszönöm!

ricsip