[BSD] USB modem FreeBSD 6.0

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2005. Nov. 10., Cs, 15:40:46 CET

Szia!

On Sun, Nov 06, 2005 at 07:29:05AM +0100, Csarli wrote:
> Probalnek egy USB kabelen kapcsolodo mobillal netezni, FreeBSD6.0 van a
> gepen. Milyen portot kell hozza beallitani? uhub0? Kell-e kernel
> forditani? A mostaniban benne van az USB tamogatas... (ugen, ucom) Soros
> kabellel a ppp.conf-ot megfeleloen atirva siman muxik, ha radugom a
> telot az usb-s kabelra a FreeBSD megismeri, kiirja az usbd a tipust stb.
> Bocs, a lama kerdesert de nem birok rajonni...

Ha jol csalodom, ez egy olyan kabel, amihez win alatt is driver kellene,
nem? Mert akkor sajnos nem fog mukodni. Pontosan mit ir ki? Az usb hub
tipusa kevesse erdekes, akkor kiir-e valamit, amikor radugod a telefont?

Egyebkent az USB-s modemeket az umodem(4) driver hajtja meg, de az
tudtommal csak a full USB-s modemekkel mukodik, az ilyen hibrid
USB-soros kabelekkel nem. Pl az en telefongyujtemenyembol is a regi
soros interfeszu Ericssonok mennek a soros kabellel (mert a laptopomon
van soros port) de a soros-USB gyari kabellel mar csak azt talalja, hogy
"ugen0: vendor 0x0731 product 0x0528, rev 1.10/0.01, addr2" es az umodem
driver nem erzi magat felelosnek erte. (Az ugen az a driver, ami minden
USB-s dologra ravetodik, amit mas nem kert, de semmi erdekeset nem tud
veluk csinalni, tehat ha csak ugen kezdetu sorok jelennek meg, akkor a
rendszer nem ismeri fel az eszkozt olyankent, amihez lenne kulon
drivere) Lehet, hogy eleg lenne a forrast
megpatkolni azzal, hogy felismerje, hogy ez egy modem, de nem vagyok
biztos. Ezzel szemben az egyik uj zold labdas sved-japan kutyumon
levo miniUSB portra dugott kabel
mar egeszen mas hatast valt ki:

ucom0: Sony Ericsson Z1010 series, rev 2.00/0.00, addr 2, iclass 2/2
ucom0: data interface 2, has CM over data, has break
ucom0: status change notification available

es meg egy ucom1 interface is azonos adatokkal, de az nem tud
csatlakozni, ami valoszinuleg normalis. Ez tehat tetszene neki, es meg
3g-vel is lehetne vele szorfozni, mivel ha igen szar tererovel is, de
mar a szobaban is van UMTS. :-)

Tudom, hogy nem sokat segitettem, de hatha az archivumnak hasznos lesz
egyszer...

BSD: An Operating System, Not a Religion.