[BSD] Re: halozat nem megy

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2005. Május. 24., K, 14:52:03 CEST

attila.rajmund.nohl at ericsson.com írta:

> Miért kellene egy másik rendszer ökörségéről beszámolnia a linuxos
> manualnak?

Hogy amikor a sok okostojas rajon es valt normalis rendszerre, akkor ne
szivassuk oket meg ezzel is - eleg nekik, hogy elvesztegettek eletukbol
nehany evet ... :-)

Erre  azert senki nem reagalt.

> IMHO az egy hiba, hogy a route önmagában (vagy egy paraméterrel) nem

*Ebben* igazad van.

> írja ki a routing táblát. Ha ennek javítása inkompatibilis valami 20
> éves ökörséggel, akkor legyen az. Majd észhez tér a többi rendszer is és
> kijavítják ők is ezt a hibát.

Tudod olyan ez, mint az iro/ujsagiro/muveszvilag: a kesobb jovonek kell (es
nem csak illik!) alkalmazkodnia. Hiaba vagyok en nagyobb kolto, es hiaba
hivnak engem Jozsef Attila -nak, nekem kell a nevembe belebigyeszteni
valamit, hogy megkulonboztessenek minket; igy leszek en pl. Jozsef
Linuxflamelo Attila. De termeszetesen okos enged, szamar szenved. Igy
valtottam en ezen a listan is zgabor -bol (ami idestova 15 eve volt a "nick"
 -em) Zahy-ra, amikor jott valaki, aki ugyszinten zgabor -kent uzekedett.
Egyszerubb volt. (De mit csinalok, ha majd az ocseim/fiaim valamelyike, vagy
barki mas elkezd itt Zahy-kent szerepelni?) De a UNIX vilag nem egyedul en
vagyok, igy kicsit tobbeknek kene fejet hajtania a Linux elott. Nem fognak.
De legalabbis nem mindenben - azaz lehet, hogy masok is atveszik a "route
list" modszert, de szinte biztos, hogy a netstat szintaxisat senki nem fogja
atvenni - azt a linuxos fejlesztoknek kellett volna, mert abban a linuxos
verzio sem logikusabb egy cseppet sem a tobbinel.

En mindig elmondom, hogy kezdetben vala a df parancs, amely blokk-ban (512
bajt) irta ki a szabad/foglalt diszkmeretet. Aztan amikor egyre tobb olyan
ember kezdett el UNIX-ot hasznalni, aki mar kettovel osztani se tudott (es
igy szuksegkeppen nem tudta a_picit-talan-emeszthetobb_ kilobajtra ezt
atszamitani), akkor jelent meg a -k opcio, meg a BLOCKSIZE kornyezeti
valtozo. Es vegul, amikor mar a kilobajt/megabajt/terrabajt atszamitas se
ment (oly hulyek kezdtek el hasznalni), akkor jott a -h  (human readable
format) opcio. Eloszor Linuxban, aztan mashol is (*BSD, HPUX, stb. Persze
tevedhetek is. Aki nalam joban tudja, nyugodtan szoljon.)

No asszem lassan at kene menni a linux-flame -re, ugyhogy tegyetek meg
nyugodtan. Ez ugye a felsobbrendu BSD lista :-D

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >