[BSD] sendmail + advanced routing / networking

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Már. 25., P, 08:45:50 CET

Szia!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.03.24 19:13:40:

> Több különálló témában szeretnék tanácsokat kérni, az egyik az, hogy
> létezik-e olyan megoldás sendmail alá amivel egy egyszerű txt fájlban
> lehet elhelyezni az email usereket, ne kelljen real usereket felvenni a
> szerverre ? Tudom, hogy más smtp szervereknél ez viszonylag könnyen
> kivitelezhető, de bizonyos okok miatt ragszkodnunk kell a sendmail-hoz.

Hat a cyrus-sasl support beforditasaval (ami a legegyszerubben ugy erheto
el, hogy felrakod a portsbol a sasl-t es aztan az /etc/make.conf-ban
beallitod a megfelelo flageket a sendmail ujraforditasa elott, amit a
legegyszerubb egy buildworlddel megoldani. A mintat keresd itt:
/usr/share/examples/etc/make.conf) tobbfele auth modszerhez kapsz
tamogatast, lehet, hogy van kozte sima file alapu is.

> A másik, hogyan lehetséges egynél több default route-ot beállítani
> freebsd alatt, értem ezalatt azt, amikor linuxon:
>
> route add default gw x.x.x.x metric 10
> route add default gw x.x.x.y metric 20

Ez tudtommal nem lehetseges jelenleg. De mar dolgoznak rajta, a 6.0-ban
talan benne lesz.

> A harmadik, adott 1 szerver benne 3 nic A,B,C,
>
> A -> INTERNET ----/ISP
> B -> INTERNET ---/
> C -> PRIVAT LOCAL NETWORK
>
> a lényeg az hogy A és B nic ugyanazon internet szolgáltatóhoz
> kapcsolódik, a gond ott van hogy az eszközök amik A és B nic-en vannak
> szortspektrumú mikrókütyük, tehát nem fullduplex rendszerüek, ezért azt
> kellene megoldani, hogy A nic-en csak TX menjen, B nic-en csak RX, ja és

> erre az egészre megy egy NAT a C-nic felől.

Itt az A es B vonatkozasaban talan dummynet vagy hasonlo lehet a megoldas?
De ebben lehet, hogy tevedek...