[BSD] OpenBSD pf http redirection nem megy

Vas Péter vas.peter at axelero.hu
2005. Már. 17., Cs, 09:31:58 CET

Hali!

A következő volna a problémám: OpenBSD tűzfalat használok otthon ADSL-el
pf-el, eddig ment minden rendesen. Két gép van mögötte, egy Slackware,
ami a DMZ-nek felel meg, http, stb, és egy WinXP. Dynamic DNS-en
keresztül, ddclient-el érem el a tűzfalamat. Egész a múlt hétig ment
rendesen a linux elérése http redirection-al, azóta azonban csináltam
egy transparent proxy-t és kb azóta nem akar menni. Megnéztem a
tcpdump-al a pflog0-t, és azt láttam, hogy a pf általános block szabálya
eldobja a http request-eket. Http nyitva van mindenfelől. Azért nem
értem a dolgot, mert csak a transparent proxynak megfelelő
változtatásokat csináltam meg a pf.conf-ban, se a block szabályokhoz, se
a korábban már meglevő http redirect és pass szabályokhoz nem nyúltam
hozzá. Kikapcsoltam a proxy-t, kikommenteztem a neki megfelelő sorokat a
pf.conf-ból, de utána se akart menni a http, még akkor se, amikor úgy
konfigoltam a pf-et, hogy redirect nélkül a tűzfal test weboldalát
jelenítse meg. Amikor egy korábbi, egyszerűbb pf.conf-ot változtattam
meg hogy http-t kinyitottam, és azt töltöttem vissza (hátha közben
elkonfigoltam valamit), ugyanez volt a hiba, az általános block szabály
eldobta a http request-eket, holott a http pass szabály szerepelt a
konfigban.
Ugyanakkor a linuxra ssh redirect port forwarding-al és a WinXP-re VNC
redirect szintén port forwarding-al gond nélkül megy, csak a http nem.
Ha valaki tud segíteni, elküldöm neki a pf.conf file-omat, listára nem
küldeném el mert hosszú lenne.

Segítséget előre is köszönöm!

Vas Péter