[BSD] locale?

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Már. 8., K, 09:01:20 CET

Szia!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.03.07 21:27:33:

> Sziasztok!
>
> Beallitottam egy FreeBSD-s gepet (5.3-RELEASE) arra a celra, hogy
> backupoljam vele a file-szervert (win2k3).
> Nos, szep is, elerem, olvasom, tar-olok, satobbi, de egy bajom van:
> a filenevek. Ha ekezet van bennuk akkor teljesen olvashatatlanok.
> Egy system-wide locale allitas megoldana?

Hat, rossz hirem van... amig nincs unicode support a BSD alaprendszerben,
konzolon stb addig nincs ilyen beallitas. Es sajnos meg csak projektrol se
tudok, ami ilyesmin dolgozna. Mikozben mar a Debian is full Unicode
supportos, pedig ok nem a sebessegrol hiresek... :-( Pedig maskulonben
olyan jo Samba szerver a FreeBSD, de igy legfeljebb win9x-eknek tudsz
kiszolgalni teljesen, mert azok meg nem hasznaljak az uj feature-ket.
Kicsit emlekeztet arra, amikor Samba hasznalata eseten sokaig az volt az
elso, hogy le kellett kapcsolni a titkositott jelszokuldest a klienseken.
<comment>"A nyilt forras noveli a hasznalhatosagot, meg a biztonsagot."
Ja. Ha van aki nekiul es megirja. Ha meg nincs, akkor ugyanolyan
sz.....as, mint barmi mas.</comment>