[BSD] BSD, particionalas

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2005. Jún. 29., Sze, 21:19:09 CEST

Csabi wrote:
> Sziasztok!
>
> Elnezest hogy lama kerdessel fordulok hozzatok, de nem tudom hogy hogyan
> lehetne jo particionalassal megoldani a kovetkezot:
> 1 winyora szeretnek 4 oprendszert, Win XP, linux, FreeBSD, OpenBSD.
> A particionalaskor nem tudom hogy mit csinaljak (mit hova erdemes rakni).
> A linuxnak lenne par extended particioja, ezenkivul a 2 BSD oprendszer is
> letrehoz ext particiokat, s nem tudom hogy hogy erdemes particionalni.
>
> Valaki adjon otletet, hogy o hogy csinalna.

sorrend:
1. telepíteni Win-t, 1 db primary partícióra
2. telepíteni OpenBSD-t, saját primary partícióra. boot-manager nem
kell, csak állítsd be, hogy ez legyen az aktív partíció
3. telepíteni Linuxot, 1 db primary partícióra, amit érdemes rögtön
odaadni az LVM-nek, aki majd aztán továbbdarabolja. lilo-t/grub-ot a
Linux partícióra rakni (nem az MBR-be!)
4. FreeBSd-t saját primary -ra telepíteni
( Free|Open, mind a kettőt egy-egy primary partícióra, amit aztán majd
továbbszeletelnek maguknak - olyasmi, mint az extended partíción levő
logikai diszkek, de nem az)
5. én a FreeBSD boot-managerét javasolnám az MBR-be, nincs rajta mit
konfigurálni (elrontani), így a boot-manager-t nem lehet elszúrni.

Ez az én saját véleményem. Miért így:

win-t nem lehet rábeszélni (legalábbis nem találkoztam földi halandóval,
aki tudta volna, és el is mondja), hogy ne mossa felül az MBR-t.
obsd - mivel (ha jól emlékszem) a _teljes_ fizikai diszket láttatja a
"saját" partícióján kívül, így vele relatív könnyű fölülírni egy már
meglevő partíciót - tehát így csak a win-t kell újrahúzni, ha elrontod
(természetesen nem fogod elrontani, de igen)
l* - nem minden disztróban könnyű az installkor a lilo/grub MBR helyett
saját partícióba pakolása
fbsd - logikailag _nekem_ következik az előző sorrendből.

Amúgy lilo/grub tud win-t, fbsd-t, obsd-t butulni, de vacakolni kell
vele (pl. a meglevő grub-odban benne van-e az UFS2-s peccs, h ne okozzon
neki fájdalmat az FBSD boot.

Amúgy _tudtommal_ Linux és OpenBSD tud extended partícióban levő logikai
diszkre teleülni és onnan futni, ha ilyet akarsz, akkor viszont a
FreeBSD bootmanagere _tudtommal_ nem jó, ekkor érdemes grubot használni.

No ennyi, majd a többiek megköpködik.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ