[BSD] (PC-)BSD inditasa Grub-al

Nemes Szabolcs gyorbir at mail.datanet.hu
2005. Jún. 27., H, 14:53:33 CEST

On Mon, 27 Jun 2005 12:30:33 +0200, Molnar Roland wrote:

>Persze a fenti azt feltetelezi, hogy a harmadik vinyo elso particiojara
>telepitetted a rendszert es ide is rakta az indito blokkjat a BSD.
Ugy terveztem/kértem. Remélem, ott is van :)))

>Esetleg a map parancsal lehet meg buveszkedni, ha nem akar secondary vinyorol
>futni. A chainloader sor ele kell egy:
>map (hd0,0) (hd2,0)
>map (hd2,0) (hd0,0)
Aha, világos, ezt megpróbálom.
Nem használtam még ugyan, de tud vmi ilyesmit a bootmanager (xosl).

On Mon, 27 Jun 2005 13:20:40 +0200, Zahemszky Gábor wrote:

>Nem tudom. Ezen thread -et Kerti Balázs Gábor nyitotta (egy PC-BSD-s
>kérdéssel).
Naugye :)) Hasonló a gondom, azért ugatok bele.

>OK, kezdem sejteni. *Tudtommal* a FreeBSD nem működik logikai
>diszken/extended partícióban
OK.

>A FreeBSD saját boot managere olyan, hogy a boot során szerepet játszó
>*minden* diszkre MBR-jébe fel kell pakolni, és innentől kapsz egy olyat,
>hogy:
Na, ezt szerettem volna elkerülni, de vsz. sikerült is, mert a többiek
indulnak.

>- mások által emlegetett root/chainloader, vagy általam javasolt
>root/kernel parancsokkal bebutulni a BSD-t
OK, megpróbálom az "átmapolást" a bm-rel, ha azzal nem megy, akkor a
linuxból a grub-bal, ha úgyse, akkor megint sikítok :)))

Nemes Szabolcs