[BSD] pwd.db és spwd.db perl manipulálás

Attila Nagy bra at fsn.hu
2005. Jún. 22., Sze, 17:53:34 CEST

Ferenc BARKA wrote:
> Hogy a sajat levelemet kiegeszitsem:
> ~ # file /etc/spwd.db
> /etc/spwd.db: Berkeley DB 1.85 (Hash, version 2, native byte-order)
> ~ # file /etc/pwd.db
> /etc/pwd.db: Berkeley DB 1.85 (Hash, version 2, native byte-order)
> /usr/ports # make search key='Berkeley DB' | less
> [...]
> Info:   Perl5 interface to the Berkeley DB package revision 2, 3, 4 or
> 4.1 Maint:  clsung at FreeBSD.org
> B-deps: db3-3.3.11_2,1 perl-5.8.6_2
> R-deps: db3-3.3.11_2,1 perl-5.8.6_2
> WWW:    http://search.cpan.org/dist/BerkeleyDB/
> [...]
A pwd_mkdb manpage semmit nem mond arról, hogy a DB-ben milyen
formátumban vannak tárolva a bejegyzések. A forráskód viszont igen,
gyakorlatilag a passwd struktúrát tárolja háromszor (backwards
compatibility rulez).

Tehát nem igazán lehet megúszni a C stílusból, illetve az arra való
konvertálást. Erre van perl megoldás, de valahogy örültem volna, ha ezt
az egészet nem nekem kell összeraknom. :)

Teszt gyanánt beledumpoltam egy mesterségesen kreált master.passwd-t a
pwd_mkdb-be, amely szépen el is hasalt rajta. Lehet, hogy sok volt neki
a 270 ezer entry? =)

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Adopt a directory on our free software   phone @work: +361 371 3536