Re: [BSD] Miért nem akarok Windowsra áttérni?

Gábor SEBESTYÉN segabor at gmail.com
2005. Jún. 15., Sze, 09:12:21 CEST

Én ezekkel igazán nem tudok mit kezdeni.

Nálam elsődleges az autonómia, azaz vállalom a felelősséget a
gépemen levő dolgokkal kapcsolatban, abba ne szóljon bele senki.
Természetesen megpróbálok a cégen belül megfelelni az
elvárásoknak és a céges folyamatokban (belső levelezés,
verziókövetés, dokumentumok egységes kezelése, stb.).

Ha engem felvesznek dolgozni egy cégbe, ott tudatosítani kell, hogy
nem egy titkárnő vagy, akinek legfeljebb az alapszintű
számítógépkezelés a szintje és tudod kontrollálni te magad a
géped úgy, hogy az a céges környezetben is "megfelelően"
működjön.

Az más kérdés, hogy a vezetők is arra törekednek, hogy mindent
átlássanak és mindenbe belelássanak. Mivel ők vállalják az
elsődleges felelősséged a céges dolgok miatt. Azonban én -
amennyire lehet - nem engedek beleszólást a gépembe, mivel az az
én munkaeszközöm és annak úgy kell lennie, hogy azzal én
elláthassam a feladatom. Pont. Ezt hívom szakmai autonomitásnak. Ha
nincs meg a kölcsönös bizalom, akkor miért is dolgoztok egy
cégnél?

Nekem csak ennyi az észrevételem. És hozzáteszem, amikor Windowsom
volt, akkor SE engedtem beleugatni senkit se, pláne, ha másom volt.

Kis kitérő: annakidején én kezdtem el a cégen belül a Java
alapú alkalmazásfejlesztést. Egy fél évig ment a zúgolódás
még a kollegák részéről is. Ma már nem dolgozom ott, viszont a
Javás projekt kinőtte magát rendesen, sőt több kollega is abban
dolgozik. Ez számomra azt jelenti, hogy anno jól mértem fel a
feladatot és a hozzá szükséges eszközrendszert. Hisz
programozónak ez a feladata. Ezért kell, hogy megbízzanak bennem,
benned. Tételezzék fel, tudod, hogy mit csinálsz és milyen
eszközökkel. És idetartozik a géped is. A cél úgy is közös,
legyenek a munkáddal elégedettek, keress pénzt a cégednek. :))

Na ne offolok tovább, csak ezek jutottak eszembe.
A többihez meg sok sikert :)

Gábor