[BSD] jo wireless kartya FreeBSD ala

Attila Nagy bra at fsn.hu
2005. Jún. 12., V, 21:26:06 CEST

Robert Nagy wrote:
> Ha nincs olyan ember aki karbantartsa, johogy szar, de azt ketlem
> hogy rtw(4) drivert olyan kevesen hasznalnanak.
Ugyanez az em esetében. Nem attól lesz egy driver jó, vagy szar, hogy
hány user használja, hanem attól, hogy a fejlesztő mivel rendelkezik,
hogy áll hozzá.

Szerinted a FreeBSD-ben rtw azért nincs, mert szar a FreeBSD és szégyen,
amit csinálnak. Szerintem azért, mert nincs ilyen kártyája annak a
fejlesztőnek, amelyik éppenséggel meg is csinálná a portot.
És nem értem, hogy ez miért szégyen.

> Mas okokbol szidjuk, attol meg hogy van egy drivert amit az Intel irt
> de annak a licence megfelelo.
Értem. Tehát az elvek csak eddig érnek, a bojkott meg szelektív. Tehát
ha az Intel nem adja ki a wireless cuccok doksiját, senki ne vegyen
Intel wirelesst. Viszont Intel PRO/1000-et lehet használni, mert ugyan
annak sincs meg a doksija, de ahhoz az Intel csinált egy em drivert.

> Ugy latom teged se erdekel az hogy milyen drivert hasznalsz,
> tehat folosleges errol vitatkozni. Nalunk fontosabb dolgok
> is vannak annal, hogy eppen mukodik a driver binary-only driverrel.
Így van, nem érdekel milyen drivert használok, ha az működik és
megbízható. Sőt. Visszatérve az em témára, jobban örülök az Intel féle
drivernek, mint a gx, vagy wx-nek, ami anno mintha az OpenBSD-ben is
lett volna és a gigás kártyával kb. egy Realtek Fast Ethernet kártya
sebességének a negyedét ha hozta.

Ami persze nem bináris, de felőlem az is lehetne, ha jobban működik.
Értelemszerűen jobban örülök, ha nyílt forrású, hiszen az mindenkinek
jobb, de ha csak bináris van, azt is elfogadom, emiatt nem fogok
gagyibb/mást hardvert venni.

Szerintem a világ nem fekete-fehér, néha kompromisszumot kell kötni.
Theoék szerint az, mégis néha itt-ott engednek, ha valamiért nekik
elfogadható. Szerintem ha valaki kétpólusúnak akarja látni/tudni a
világot, viselkedjen is úgy, különben hiteltelen.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536