[BSD] jo wireless kartya FreeBSD ala

Robert Nagy robert at openbsd.org
2005. Jún. 11., Szo, 13:43:03 CEST

On (11/06/05 13:31), Zahemszky Gábor wrote:
> Megnéztem. Ebben a thread-ben egy kicsit rád emlékeztető hozzáállású
> ember feszegeti a binary only driverek létének értelmét. Maradjunk
> annyiban, hogy az én véleményem szerint a FreeBSD specifikus -
> "csak-bináris" meghajtók jobbak a semminél, de szellemiség (politikai
> ok) alapján rosszabb, mint a szabad forráskódú. Úgyhogy meggyőztőé
> arról, hogy van olyan, aminek nem adják ki a forráskódját. Azért a
> következő félmondat "nem is akarják kiadni" az *valószínűleg* csak sima
> FUD részedről. De persze nem kell a FreeBSD-t és a FreeBSD
> fejlesztőket/használókat szeretni.
Persze ez is egy nezopont, hogy legalabb mukodik. De ezer szamunkra
sokkal fontosabb elveket tipornak el. Elhiszem hogy egyeseket kurvara
nem erdekel, hogy binary only driver, meg hogy a windowsos drivert
kell hasznalnia kulonbozo wrappereken keresztul. Hasznaljatok csak
a binary only drivereket, mert megerdemlitek. Nem es ez nem FUD a
reszemrol, fonleg amikor Scott Long egyenesen megmondta, hogy
szamara ez nem fontos (leszarja), hogy szabad-e vagy nem.
http://marc.theaimsgroup.com/?l=openbsd-misc&m=111118558813932&w=2

Szerencsere az OpenBSD vagy NetBSD community meg fontosnak talalja
azt hogy az elveik szerint fejlesszenek.
> Miért? (Feltételezen a meghajtó hiánya a szégyen, és nem az, hogy nem
> tudok a szabad forráskódú FreeBSD-specifikus rtw meghajtó
> létéről/elérhetőségéről.) OpenBSD-ben minden, a piacon levő, és az
Igen, jol feltetelezed. Az a szegyen hogy mar NetBSD/OpenBSD ben is
eleg regota megvan a jo driver es FreeBSD meg annyira se volt kepes
hogy atvegye. Gondolom inkabb hasznaljak a windowsos drivert.
FreeBSD macht frei!

> általuk támogatott architektúrán használható hálókártyához /
> SCSI-csatolóhoz / hangkártyához / stb-a-sor-bővíthető van nyílt
> forráskódú meghajtóprogram? Sőt mást mondok: minden valaha volt hardver
> támogatott? Az jó lenne, és ekkor légyszíves küldd el az elérhetőségét
> az én HP 320LX (amúgy SH3 csippet használó, eredendően WinCE-t használó)
> palmtopomhoz, mert máris rátelepítem. Szóval ez a megjegyzés
> értelmezhetetlen volt.

OpenBSD vel szerencsere soha nem is fog senki olyan hardwaret
hasznalni aminek nincs szabad drivere es ez igy van jol.
Persze itt meg azt is figyelembe kell venni, hogy egy drivert
nem fog csak ugy letrejonni magatol es ha a fejlesztoknek nincs
olyan hardwareuk amivel dolgozhatnanak akkor ne is szamits driverre.
De gondolom ilyesmikre nem is gondolsz.