[BSD] Tanulságos SYSTEM UPGRADE

Laszlo Zsolt Nagy nagylzs at freemail.hu
2005. Jan. 27., Cs, 13:58:51 CET

Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek amit ma tapasztaltam, tanulságos lehet.
Egy FreeBSD 4.8 rendszert akartam befrisíteni. cvsup-pal letöltöttem
mindent,
és eljutottam addig hogy készen lett a make buildworld és a make
buildkernel.
Mielőtt felinstalláltam volna, megnéztem még egyszer hogy minden rendben
van-e.
Akkor vettem észre, hogy

*default release=cvs tag=RELENG_5

volt beállítva cvsup-nak. Nosza, átírtam:

*default release=cvs tag=RELENG_4_8

újból letöltöttem mindent cvsup-pal, aztán

make clean; make buildworld; make buildkernel

Ekkor jött elő a hiba. Fordítási hiba:

make: Don't know how to make null/_null.h

vagy valami ilyesmi. Szerencsére nem kritikus a rendszer,
ezért újratelepítettem install CD-ről, újra cvsup, és újra forgattam.
Eredmény: minden működik.

Nekem most nem igazán van ezzel problémám, de azért érdekelne
hogy vajon mitől lehet ez. Amennyire én tudom, a cvsup teljes
mértékben kellene hogy replikálja a /usr/src tartalmát. Az igaz,
hogy a könyvtárak törlését nem tudja megcsinálni, de szerintem
egy fölösleges könyvtár nem okozhattott a fordítási hibát.
(Egyébként alap rendszer volt mindkét esetben, ugyan arról a
CD-ről telepítve ugyan azokkal a beállításokkal.)

Üdv,

Laci