[BSD] sshd-nak tünő anomáliák ?

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Jan. 17., H, 08:39:54 CET

Szia!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.01.16 14:42:54:

> [...]
el
> a rendszert akkor bizonyos programok nem müködnek, pl.: mc nem indul el
és
> még néhány ports-ból felrakott program sem.
> A jelenség csak akkor fordul elő ha a rendszernek beállított default
> router nem elérhető, vagy ha a beállított dns szerver sem elérhető,
> amennyiben ezek müködnek akkor nincs probléma a rendszer hibátlanul
> elindul, azt is megfigyeltem ha kiveszem a natd_enable="YES" és
> natd_interface="" sorokat az rc.conf-ból, akkor annak elenére hogy nem
> megy a beállított defaultrouter/dns szerver elindul.

Igen, ha nincs nevfeloldas, de a rendszer ugy van konfigolva, mintha
lenne, akkor biza varni kell egy kicsit. Tobb napot tulzasnak tartok, de
jo nehany percet biztosan.

> named_enable="yes"

<...>

> /etc/resolv.conf
> nameserver 127.0.0.1

Errol egyí szot se irsz, hogy van-e itt tenylegesen egy nevszerver a sajat
gepen, es ha igen, akkor rendesen mukodik-e. Mert ha nem, akkor persze nem
csoda, hogy semmi se megy rendesen, ami haszanalni szeretne... ha van egy
helyi nevszerver, ami mukodik is, akkor elvileg a helyi programoknak
mukodniuk kell. A tavoliaknak persze nem.

> Mégvalami, ha minden klappol és elindult a rendszer, de menet kozben
> elérhetetlenné vált a defrouter/dns szerver akkor olyan mintha
leblokkolna
> a rendszer nem lehet ftpn,ssh-n,web-en,telnet-en sem bejelentkezni,csak

Marmint tavolrol a te gepedre? Hat ez nagyon nem meglepo, ha pl az eleres
is azon a routeren keresztul menne, ami eppen lehalt... ha csak DNS nincs,
akkor persze IP alapon mennie kellene.

Azt hiszem, hogy a hiba valahol a te "keszuleked" korul van, megpedig en
arra gyanakszom, hogy az a helyi DNS szerver valojaban nem mukodik vagy
nem jol...