[BSD] [off] 1U -s konzol

Attila Nagy bra at fsn.hu
2005. Jan. 13., Cs, 12:19:17 CET

Kovács János wrote:
> Valami olyasmi érdekelne, amin van rakat rs232 (16, 24 esetleg
> több), van ethernet interfésze (telnet esetleg ssh eléréssel)
> és modemet is tud kezelni (eszköz elérése betárcsázással).
> Egy rakás szerver lógna rajta és serial console eléréshez lenne
> szükségem egy ilyen eszközre. (valami JetStream serial server
> vagy hasonló...)
> Előre is köszi a segítséget. Ha OFF a téme, magánba szívesen
> fogadom a válaszokat - de gondolom aki sok bsd-t adminol
> távolról annak érdekes lehet.
Szerintem manapság már kifutóban vannak ezek az eszközök. Szinte minden
normálisabb szerveren van már IP-n keresztüli távoli elérési lehetőség,
amihez (ha bátor vagy) még külön infrastruktúrát (hálózat) sem kell
kiépíteni, ráteheted az Internetre, esetleg egy tűzfallal előtte.

A soros dobozról: anno az Axeleróban láttam egy olyan dobozt, aminek
volt egy Ethernet portja és 64 soros (RJ-45-ös csatlakozókkal).
A fizikai megvalósítás meglehetősen érdekes: belül egy Linux van,
ssh-val tudsz belépni és egy kis alkalmazás a userid-hez rendelt portra
ad hozzáférést. Persze ha akarod, bemehetsz simán userként is és
minicommal, vagy bármi mással nyúzhatod.
Az érdekes nem is ez, hanem hogy a srácok szerint a soros porti rész a
gép ATA kontrollerére csatlakozik és azon keresztül látod a portokat :)

Termék szerintem nem lett belőle, de ha érdekel, utánakérdezek szívesen.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Adopt a directory on our free software   phone @work: +361 371 3536