[BSD] Láma kérdés

Szukacs Istvan litch at underworld.hu
2005. Jan. 8., Szo, 14:17:09 CET

BD írta:

> Üdv!
>
> Valmikor december végén kérdezetem egyet dragonnal kapcsolatban.
> Senkitől nem kaptam választ. Remélem nem azért mert butát kérdeztem,
> ha mégis akkor elnézést.

ez *BSD lista tehat nem biztos hogy olyan sokan hasznalnak itt dragonfly
bsd-t. (mondjuk en nem latom azt a teruletet ahol a drgaonfly jobb lenne
mint free net vagy open szoval nem latom ertelmet de ez csak szvsz)

> [...]
> összerakott dragonomba életet csiholjak. arra gondoltam, hogy egy
> másik partíción felrakok egy alap dragont, majd átmountolva
> kitörlöm/átnevezem a problémát valószínűleg okozó  hibás ld-elf.so.1
> filét és a régit, ami bak ként ott van, nevezem el so.1 nek.  Ehhez
> természetesen alapból nincs jogom. Erre azt hiszem a legjobb módszer
> a chroot. Elovastam a mant. De a chroot /mnt/ libexec  mv .....ra azt
> a hibát adja mv: nincs ilyen file vagy dir. Természetesen előtte
> bemountoltam a /dev/ad0s1f  -t. Ha jól tudom ez a /usr.

ezt nem ertem. mi koze a chrootnak a problemahoz?

> Tudnátok segíteni, hol lehet az ilyen tipusú probléma / másik
> partíción lévő rendszerbe belenyúlás rootként/ megoldására olvasni
> valót találni. Esetleg, hogy mi a baja a chrootnak, mi kell neki,
> hogy működjön.
> A másik amit még mindig nem tudok, hogy single user módban indulva
> miért nem ismeri az olyan parancsokat mint mount, fsck.
> A free 4.9 tudta. (az volt az utolsó stabil freem).
> Köszönettel:BD

fogalmam sincs de single userkent ugye a / van egyedul felmountolva /usr
nincsen a mount a /sbin/ alatt van a freebsdn sztem a dragonflybsd is.

uff