[BSD] altq

Csaba Molnár molnarcs at gmail.com
2005. Jan. 6., Cs, 21:40:15 CET

Hello. Javaslom nezd át a handbookot, mert minden reszletesen benne
van a kernelfordításról. Ha ez valamiért nem megy, íme egy rövid
leírás. Előszöris, fontos hogy meglegyen a forrás. Ha ez megvan, akkor

1) A kernel config fájl az /usr/src/sys/i386/conf/GENERIC. Ne ezen
változtass. Csinálj belőle egy másolatod, ugyanebben a könyvtárban,
mondjuk proba néven.

2) Nézz bele az /usr/src/sys/conf/NOTES-ba. Ebben találhatók a nem
architektúra specifikus kernel beállítások. Ha egy kicsit belelapozol,
ezt fogod látni:

# altq(9). Enable the base part of the hooks with the ALTQ option.
# Individual disciplines must be built into the base system and can not be
# loaded as modules at this point. In order to build a SMP kernel you must
# also have the ALTQ_NOPCC option.
options         ALTQ
options         ALTQ_CBQ        # Class Bases Queueing
options         ALTQ_RED        # Random Early Drop
options         ALTQ_RIO        # RED In/Out
options         ALTQ_HFSC       # Hierarchical Packet Scheduler
options         ALTQ_CDNR       # Traffic conditioner
options         ALTQ_PRIQ       # Priority Queueing
options         ALTQ_NOPCC      # Required for SMP build
options         ALTQ_DEBUG

Na, ezeket a sorokat kell szó szerint bemásolni (kivéve ALTQ_DEBUG és
ALTQ_NOPCC ha nem dual procid van) az újonnan kreált
/usr/src/sys/i386/conf/proba fileba.

3) Köv lepes - megadod az új kernel konfig fájlnevet az /etc/make.conf-ban:
KERNCONF=proba #fontos hogy a proba az /usr/src/sys/i386/conf-ban legyen

4) cd /usr/src && make buildkernel && make installkernel
majd reboot. Ennyi nagyjából.

Ja, még fontos hogy az architektúra specifikus kernel opciók az
/usr/src/sys/i386/conf/NOTES-ban találhatók. Érdemes mindkét NOTES-t
átnézni egyszer.