[BSD] ACPI kerdes

Kúti Zsolt kuti at cetelem.hu
2005. Jan. 5., Sze, 09:07:54 CET

Sziasztok!

A mhelyi gepemen erdekes hatasa van az acpi kikapcsolasanak.
(hint.acpi.0.disabled="1")
ata0-master: FAILURE - ATA_IDENTIFY no interrupt
Mounting root from ufs:/dev/ad0s1a
setrootbyname failed
ffs_mountroot: can't find rootvp
Root mount failed: 6

Guglival talaltam mast is ilyet jelenteni, de nem volt ra valasz...

Ha az ACPI-val indulast valasztom, minden rendben. Csak azert akartam
itt kikapcsolni, mert gondoltam megnezem van-e hatasa az
OpenOffice kifagyasaira. Tudom ez NAGYON valoszinutlenul hangzik, de
mar nincs mas otletem. Egyszeruen hasznalhatatlan igy az
OO. Ha kedve van, tudok szerkeszti/beolvasni fajlokat, ha nem, felakad
valami olyan allapotban, hogy nem lehet kiloni. Ilyenkor a rendszer
leallitasa sem megy vegig, ezt irja: no buffers busy after final sync

majd, ha nemi varakozas utan ki akarom kapcsolni a gepet:
acpi: suspend request ignored (not ready yet)

Neha sikerul kikapcsolni a gepet.
A lenyeg, hogy ujrainditas utan fsck-zni kezd mindig.

A leallitas elott meg valami rossz allapotban levo processzre
panaszkodik, meg hogy nezzem meg ps -axl-lel. Megneztem, de en abbol nem
latok semmit (mellekelem -bocsanat - nem nagy).

Erdekes, hogy ez az OO (ugyanaz a csomag) az otthoni gepemen (5.3B7)
rendben megy. Az egyeb felhasznalo programok tekinteteben sem sok
kulonbseg van a ketto kozott.

A mhelyi gep:

FreeBSD 5.3-RELEASE #0: Fri Nov  5 04:19:18 UTC 2004
    root at harlow.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC
Timecounter "i8254" frequency 1193182 Hz quality 0
CPU: AMD Athlon(tm) Processor (1399.76-MHz 686-class CPU)

Van valami otletek? Igazabol az OO-ra kene megoldas. Egy
teljes rendszer ujratelepites nem nagyon tudok megtenni.

Koszi!
Zsolt

Kúti Zsolt - Hitelnet fejlesztés
Zsolt Kúti - Hitelnet development