[BSD] ADSL

Rolee lordrolee at mailbox.hu
2005. Jan. 3., H, 16:09:17 CET

Hi!

Volna nékem megen egy kis bibim. Konkrétan az ADSL netemet nemigazán
tom belőni.
Leirom röviden, hogy miket csináltam eddig:
sikerült feltennem az nforce2-es laphoz tartozó hálókártya driverét,
legalábbis ifconfig szerint müxik nv0 néven.
Hosszas keresgélés és böngészés után találtam egy ilyet, hogy ppp,
amihez létezik egy config fájl vhol az /etc/ppp/ könyvtárban ppp.conf
névvel.
Ezt editáltam is a leirásnak megfelelően.
provider:
set device PPPoE:nv0
set Authname felhasználónév at szolgáltató
set authkey jelszó... stb

bár egy dolog van amivel eddig nem tudtam mitkezdeni
az add default HISADDRESS vagy vmi ilyesmi sor, de sztem ez nem is
kell.
Ezek után
# ppp -ddial provider
látom, hogy az adsl modemen felvillan néha a link ledje, de azon kívül
semmi, se egy ping, sem böngészni nemtudok.
Gondoltam rendben van, nézelődök tovább. Találtam is egy
rp-pppoe nevű csodát, amivel állítólag nagyon eccerűen be lehet lőni
az adsl-t.
fel is raktam.
# ./adsl-setup
beállítottam mindent, szintén felhasználónév, jelszó, ethernet device,
stb.
# ./adsl-start
megint sehol semmi, most még fel sem villant a link led sem a
hálókártyán sem az adsl modemen.

esetleg ha vki tud érdemben hozzászolni aprócska bár számomra elég
fontos problémához, az legyen szives mihamarabb válaszolni.

Meghát kéne a net a csomagok/portok telepítéséhez.

köszi

--
Üdvözlettel,
 Rolee                          mailto:lordrolee at mailbox.hu