[BSD] Hardware kerdes

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Jan. 3., H, 14:38:55 CET

Szia!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.01.03 14:27:30:

> Erossen kezdo mivoltomban kernek toletek segitseget BSD-vel
kapcsolatban. :)

> (Halkan hozzafuznem, hogy linuxozom jopar eve, BSD VMWare alatt lattam
csak.)

Nos, akkor sok szeretettel koszontunk a BSD-k haza tajan, remelhetoleg sok
kellemes elmenyed lesz :-)

> Ket kerdessel fordulok hozzatok:
> 1.)
>    Van egy ASUS P5P800-as alaplapom, amelyen kicsit kohogve megy a
> linuxok jo resze is alapbol. Ezzel a lappal van valami tapasztalatotok,
> ill. melyik BSD-t ajanljatok hozza?

Hm. Mindegyik BSD eseteben van hardver kompatibilitasi lista, pl a
legujabb FreeBSD eseteben ezt itt talalod:

http://www.freebsd.org/releases/5.3R/hardware-i386.html

de ebben konkret alaplapok nem lesznek benne. Mivel sajnos nekem ilyen
nincsen, ezert sajat tapasztalatom nincs, de hatha valakinek van. Erdemes
keresni a kinti listak archivumaban is, itt:

kulonosen a freebsd-questions es a freebsd-stable lista jon szamitasba,
hatha voltak tapasztalatok.

> 2.)
>    Egy kezdo szamara mely BSD-t ajanljatok? Jo lenne az elejen kis
> sikerelmennyel indulni, gondoltam ezert rakerdezek olyanoknal, akik
nalam
> tobbet tapasztaltak e teren. Leginkabb desktop funkiora es multimediara

Ezekre az igenyekre leginkabb FreeBSD, abbol is a legujabb 5.3-as verzio
ajanlhato. A legkonnyebb egy kezdo szamara es a multimedia/desktop
dolgokat is a legjobban tudja a BSD-k kozul.

> kellene - Audigy LS es nVidia 5600 hatterrel.

Viszont ez nem jelenti azt, hogy ezekkel sok oromed lesz... az nvidia
kartya valoszinuleg menni fog a zart forrasu nvidia driverrel X alatt, de
nem biztos. Ha nem, a nyilt forrasu nv driver meg mindig jo egy 2d-s
gyorsitasra. Ami a hangot illeti, a FreeBSD alapertelmezett cuccaval csak
az alapfunkciok fognak menni, ha a kartyad kepessegeit szeretned
teljesebben kihasznalni, akkor az OSS driverekre lesz szukseged, de lehet,
hogy teljes tamogatas csak a penzes verzioban lesz. Viszont cserebe
barmilyen olcso hangkari megfelel, ha csak hallgatni akarod, hangot
szerkeszteni etc meg ugysem fogsz tudni tul jol, mert azok a programok nem
mukodnek FreeBSD-n amik ehhez kellenenek es manapsag divatosak.

> Koszonok mindent.

Szivesen es kellemes BSD-zest.

Sz.
--------- következő rész ---------