[BSD] még vmi

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2005. Jan. 2., V, 17:14:56 CET

Szia!

Akkor menjünk szépen sorjában:

Rolee wrote:
> HI!
>
> Egyébként a kérdésem nagy általánosságban arra is vonatkozott, hogy az
> rpm-es fájlokat hogy a búbánatba telepíthetem a freebsd-re, és

Akkor kérdezd ezt, ne nekünk kelljen kitalálni. Én egy eléggé
ködös/homályos (értsd - érthetetlen) leveledet olvastam, amit ugyan már
kitötöltem, így nem tudom ellenőrizni, de asszem számomra az se volt
világos belőle, milyen grafikus kártyához akartál drivert, ami valamiért
RPM-ben van.

amúgy megdöbbentő módon:

rpm -i csomag.rpm

Csak nem érsz vele semmit, mert mint Auth Gábor is írta, ez nem Linux,
ez FreeBSD. Kb mintha minden egyéb nélkül akarnád a Volvódba beletenni
egy Opel inditókulcsát és elindulni vele.

> igazából nekem ennyi is elég lenne. Ugyanis hiába pötyögöm be, hogy
> pkg_add -r rpm elkezdene leszedni vmit ftp-ről, de mivel a alaplapi

Mert a pkg_add használata azt feltételezi, hogy a) ott van; b) netről le
tudja tölteni azt, amit telepíteni akarsz. Különben honnan a nyavalyából
telepítené?

> hálókáártyám van egy nforce 2-es alaplapon, ezért mégcsak a netemet
> sem tom belőni addig amig nincsen felrakva a hálókártya drivere.

Ez szívás, de cd /usr/ports/net/nvnet és olvasgasd ki a Makefile -ból,
hogy pontosan mit akar letölteni. Vagy ha ez nem megy, akkor mondd azt
ebben a könyvtárban, hogy make, olvasd el a hibaüzenetből, h mit tölt le
(és honnan), utána azt valahogy (*) töltsd le, rakd be a
/usr/ports/distfiles alá, utána újra make, azt is töltsd le, rakd oda,
és az ezt követő make install után már lesz neted. De az is
elképzelhető, hogy ha kéred, akkor valaki letölti neked, vagy legalább
kikeresi, hogy mit kell letöltened (én is tettem ezt havernak, pont
ugyanezzel a vicces nvnet driverrel, innen tudom, h nem nehéz).

> De hogyha ennyire nehezére esik pár embernek, hogy a kezdőknek
> segítsen...

Értelmesen feltett kérdések esetén kétféle válasz van:
a) hallgatás - ez nem bunkóság, csak senki nem tudja a választ
b) értelmes válasz

A te előző kérdésed egyszerűen kevéssé volt érthető, viszont így
szilveszter/újév táján sok ember nehezebben reagál homályos dolgokra -
pl. én se tettem meg, hogy visszaírjam, hogy bocs, de mit is akarsz,
mert én válaszolnék, de nem értem a kérdést.

> A másik meg az, hogy egyelőre a levlista mellett böngésztem a google-t
> elég rendesen, és már lassan egy napja keresgéltem google-n mikor
> feliratkoztam a levlistára.

(*) lám, valahogyan valamilyen neted csak van, azaz lehet h szívás, de
megoldható ez a driver letöltés.

És hogy lásd mennyire bunkó itt a társaság:

$ cd /usr/ports/net/nvnet
$ make fetch
===>  Vulnerability check disabled, database not found
=> NVIDIA_nforce-1.0-0274.tar.gz doesn't seem to exist in
/usr/ports/distfiles/.
=> Attempting to fetch from
http://download.nvidia.com/XFree86/nforce/1.0-0274/.
NVIDIA_nforce-1.0-0274.tar.gz                 100% of  123 kB   73 kBps
=> nvnet-src-20040813.tar.gz doesn't seem to exist in /usr/ports/distfiles/.
=> Attempting to fetch from http://www.onthenet.com.au/~q/nvnet/.
nvnet-src-20040813.tar.gz                     100% of   18 kB   13 kBps
$

Itt van a két letöltendő izé címe ahhoz, hogy legyen hálód.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ