[BSD] sendmail, TLS

Bálint Levente balintl at albertfalva.sulinet.hu
2005. Feb. 21., H, 17:09:32 CET

könyvek és doksik böngészése után is homályos néhány
alap dolog, ami miatt nem erre a listára való ez a
levélváltás, de ha már elkezdtem...

> https://admin.webhelyek.hu/content.php?p=faq

kösz a linket.
de ami a faq-ban van, az outlook beállítása, már megvolt.
az eredménye sajnos az indító levélben már írt szerver log:

"... did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MSA"

a sendmail az alapkiszerelés szerint itt az 587-es
(submission) portot használja. ha ezt állítom be az
outlookban, akkor ezt kapom vissza benne:

"Nem hozható létre biztonságos kapcsolat a kiszolgálóval.
Protokoll: SMTP, Port: 587, Biztonságos (SSL): Igen, Hibaszám: 0x800CCC1A"

viszont mozillában TLS-t és az 587 portot baállítva simán ment
minden, a levelet azonosítás után a szerver fogadta, és rendben
tovább is küldte.

ha viszont átállok a 25-ös portra a szerveren és az
outlookban is, akkor ezt látom:

"Ismeretlen hiba történt ...
Protokoll: SMTP, Kiszolgáló válasza: '502         ', Port: 25,
Biztonságos (SSL): Igen, Kiszolgálóhiba: 502, Hibaszám: 0x800CCC64"

(amúgy a tanúsítványt a TLS-hez én magam gyártottam,
de az elfogadására rákérdező ablak meg sem jelenik.)

többféle hiba együttléte adja szerintem ezt a kavart.

ami homályos, az, hogy ezek szerint amit az outlook
ssh-két jelöl, az valójában a TLS? ez a kérdésem már
magában árulkodó lehet a homályomról..., de ezt azért
kérdem, merthogy ez a kettő (ssh és tls) a mozillában
két külön opció.

bocs a fárasztásért...
blev