[BSD] ia64 & FreeBSD

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2005. Dec. 10., Szo, 17:59:32 CET

On Sat, Dec 10, 2005 at 05:15:39PM +0100, Auth Gábor wrote:
> Halihó!
>
>   Hoztak a suliba új P4 procikat, amelyek 64 bitesnek mondják magukat. A
> 32 bites FreeBSD megy szépen rajta. Hogy tudom legkevesebb fájdalommal
> 64 bitre átforgatni az egészet?

A legkevesebb fajdalommal es egyszersmind a legkevesebb idoraforditassal
jaro megoldas ugyanakkor az egyetlen tamogatott is:

"Full Reinstall" (TM)

Minden mas a sajat kiserletezo fantaziad eredmenye (pl "cross-compile"
egy kulon particiora meno make installworlddal es aztan az fstab
szerkesztese...) de szerintem ez se nem gyors se nem fajdalommentes.

Azert frissites elott nezz utana, hogy

1) az altalad hasznalt programok mennek-e 64 biten is (pl a ports
Makefile-kben fel van tuntetve a korlatozas, illetve a
pointyhat.freebsd.org logjai is erdekesek) Csak mert benne van a
portsban es megy i386-on, az meg messze nem jelenti, hogy megy (es jol
megy) 64 biten is!

2) az altalad hasznalt hardverekkel nem lesz gond (egyes driverek nem
leteznek 64 bitre, vagy nem jol mukodnek, pl ndis) Erre jo modszer lehet
egy ISO letoltes es beboot legalabb.

Jo szorakozast!

BSD: An Operating System, Not a Religion.