[BSD] fb6 beta debug kikapcs

Peter Czanik pczanik at fang.fa.gau.hu
2005. Aug. 17., Sze, 11:02:25 CEST

Hello,

On Wed, 17 Aug 2005, Ádám Szilveszter dr. wrote:
> Altalaban javasoljak, hogy teljesitmenynoveles erdekeben a dolog igy
> nezzen ki: /etc/malloc.conf -> aj

Most a sajat egy procis gepemen neztem apache-ot, es semmi valtozast nem
hozott...

> Csak kivancsisagbol: az ugyanolyan gep milyen hardverrel volt? SMP vagy
> UP? HTT-s procik? 32 vagy 64 bit?
Dual 2.8-as Xeon, 32 bit, HTT-s (vmi HP Proliant).

> Milyen opciokkal van forditva az AMP
> harmas?
Az apache "-DWITH_SSL_MODULES -DWITH_LDAP" opciokkal (igy hasonlit a
linux-on levore). A WITH_KQUEUE_SUPPORT, ami elvileg meg dobhatott volna a
sebessegen, sajna nem igazan mukodott...
A php5 konfigjan annyit valtoztattam, hogy ipv6 tamogatast nem raktam
bele. A modulok egyeztek Linux-on es BSD-n (kb 45 modul mindketton).
A MySQL-t csak Linux-on nyuztam, BSD-n meg nem jutottam el odaig.
A Linux egyebkent az OpenSuSE 10.0-beta1, tulajkepp onnan jott az egesz,
hogy minel tobb gepre telepitsem az OpenSuSE-t, ebbol is szuletett jopar
bugzila bejegyzes...

> Milyen fajlrendszer van hasznalatban, milyen opciokkal az egyes
> rendszereken?
Linux: reiserfs, nem volt 'noatime'. FreeBSD: UFS2, softupdates

> viselkedesre hangolva, de a tobbinel is szamithat) Tudsz esetleg valami
> benchmark progit futtatni es az eredmenyeket elerhetove tenni valahol?

Nem irtam fel az eredmenyeket, igy csak emlekezetbol:

ab-t hasznaltam (apache-bench) az apache nyuzashoz, -n 10000 -c 250 -k
opciokkal (10000 lekerdezes, 250 parhuzamosan, keep-alive hasznalataval)

Statikus fajlkent egy 100k-s fajlt hasznaltam, mert ennel kisebbnel nagyon
szortak az eredmenyek (5 ismetlesen belul akar 2-3 szoros kulonbseg
ugyanannal az OS-nel). 100k-nal mar csak 1-2%-os elteresek voltak a
futasok kozt. Eredmeny: lekerdezes/s
FB6, HTT: 715
FB6, HTT nelkul: 910
OS10, HTT: 2490

PHP-nal egy phpinfo() tartalmu egyszeru fajlt nezegettem. Pontos ertekekre
nem emlekszem, de a Linux ketszer volt gyorsabb.

Egy Linux-os kollega egyebkent azt magyarazta, hogy a 2.4->2.6 kernelek
kozott majdnem ket nagysagrenddel javult a processzek letrehozasanak
sebessege, es valoszinu ez erzodik ki, mert hat itt alapvetoen apache-ot
nyuztam.

Nem sajat gepet teszteltem, de lehet, hogy meg hozzaferek. Ha esetleg van
otletetek, hogy az en gagyi teszteimet mivel lehetne meg kiegesziteni, ne
tartsatok magatokban :)

Bye,
Peter