[BSD] Failover cluster dinamikus adatokkal dolgozo webserverhez

Attila Nagy bra at fsn.hu
2005. Ápr. 25., H, 17:10:32 CEST

Feczak Szabolcs wrote:
> No igen ugy volna jo ha nem kene meg +2 gep, bar gondolom azoknak
> eleg valami kisebb szerkezet, viszont akkor mar 4 gep hosting dijat
> kell fizetni, ami mar lehet hogy vetekszik egy ilyen HA eszkoz
> berleti dijjaval.
Utána kell kérdezni. De általában nem eszközt szoktak bérbe adni, hanem
szolgáltatást egy nagyobb eszközből.

> es FreeBSD-hez ?
Na ahhoz nincs :)

> Jaja erre gondoltam, sot erre van sajat fejlesztesu backup scriptem,
> ez le is fut minden ejjel es nem tart semmibol surusiteni
> a futast, viszont hatalmas gond, hogy folosleges terhelest ro a gepekre,
> hiszen akkor is osszenezi a dolgokat, ha nincsen valtozas, tehat
> nem a valtozas "trigger"-eli a menteseket, hanem az osszehasonlitas
> mindenkeppen le kell fusson minden update-kor, es ez percenkent mar
> eleg maceras lehet szerencsetlen webserver eletere ....
Picit segíthet a cvsup ezen, illetve használhatsz valami monitorozós
cuccot (gamin, vagy fam, bár ezek sem túl hatékonyak FreeBSD-n legutolsó
információim szerint, mert mintha könyvtárra nem lehetne eventet kérni,
csak fájlra).

> mar megint ez a Linux ;) Ez a FreeBSD levlista ;) Cel szentesiti
> az eszkozt, rendben. Minden bizonnyal az Oracle a maga nemeben paratlan
> termek (mindig is csodaltam), viszont a magas aran tul meglehetosen
> bonyolult, es szerintem nem picit eltolna a weblap indulasat ...
> Es persze a Linuxal sincs semmi bajom nem azert irtam, csak nem birtam
> kihagyni a beszolast
Van, amit BSD-vel nem lehet megoldani, ilyen van. A CFS támogatás hiánya
miatt elég sok területen kieshet, mint lehetőség.

> Ez az a valasz amitol picit feltem es kicsit el is szomorit, hogy eljon
> az a szint, hogy nincs tovabb, nem tudja az ember onerobol es
> opensource-bol megoldani, meg kell fizetni azt a ceget, akinek ebben
> tobb eves fejlesztesei es tapasztalata van. Nem is az szomorit el hogy
> fizetni kell erte, hanem a korlatok.
Ezt a kérdést meg lehet oldani önerőből és OS-sel. Kezdve thuglife
javaslatával, befejezve a Linux, OCFS, Oracle megoldással, amelyből csak
az Oracle nem OS.
Sajnos jelenleg nincs olyan nyílt forrású DB, amely képes lenne akárcsak
a töredékére is cluster fs oldalon, mint az Oracle...

> Megis akkor mi az a szint amig erdemes elmenni ? Arra gondoltam a
> figyelmeztetesek mindenkeppen, tehat egyik figyeli a masik gep
> szolgaltatasait es riaszt, hogy legalabb tudjam ha gond van ...
> Napi mentes mindenkeppen ... erdemes meg spirazni ? Meddig ?
Ezt neked kell tudnod.

> ez mi is egesz pontosan ?
NAS.

--