[BSD] /var megtelt

Marton Kenyeres mkenyeres at konvergencia.hu
2005. Ápr. 19., K, 18:06:52 CEST

bastya_elvtars wrote:
> Sziasztok!
>
> A freeBSD serveremen a /var slice megtelt. 20 gigás a winyó, az egészet
> nekiadtam, de csak valami 250 megát vett le /var számára az automatikus
> szeletelésnél. van rá olyan módszer, hogy adatvesztés nélkül
> átméretezzem? (18 giga free space-em van.)

Szia,

en elso korben kideritenem, hogy mitol telt meg az a 250 megas particio,
es ha mar *egeszen* biztos lennek benne, hogy ez igy OK, akkor a tul
nagyra nott konyvtarat (pl. /var/tmp) kitennem egy masik particiora
(gondolom a /usr ahol sok a hely) es symlinkelnem.

Ez persze csak kenyszermegoldas, pl. ha a /usr readonly van csatolva ez
nem sokat fog segiteni. A rendes megoldashoz a legegyszerubb csinalni
egy dumpot az osszes particiorol, ujra particionalni a diszket, es
vissza tolteni mindent.

m.