[BSD] Re: Re: pf nem megy, és nem is értem

Balazs Pocze banyek at zpok.hu
2005. Ápr. 11., H, 15:55:23 CEST

István Szukács wrote:

> pl. en nem ertem ezt a fajta elnevezest

$lan_if - az a láb, amelyik a belső hálóra néz.
$wan_if - az a láb, amelyik az internetre néz
$dmz_if - az a láb, amelyik a dmz felé van.

> nem tom nalam ez ugy van megoldva hogy a lanrol kifele barmit lehet stateful
> befele semmit csak ping
> deamugy ez a default PF FAQ tuzfalbol lett
>
> [...]
>
> ezek annyira egyszeruek hogy nem tom mit nemlehet rajtuk erteni
> a lan_net meg ertelemszeruen

praktikusan azt, hogy túl egyszerű a példa egy összetettebb dologra.
1, a Lanból kifelé _semmi_ nem mehet. Ami igen, az proxyn keresztül, de
akkor az nem a lan-ból irányul, hanem a proxyról.
2, a lan-ból a dmz-be csak meghatározott dolgok mehetnek. (levelezés,
http, ssh)
3, a dmz-ből a lan felé soha, semmilyen forgalom nem lehet megengedett.
(azért is dmz)
4, kintről el lehet érni a dmz-ben levő szerverek bizonyos
szolgáltatásait.( merthogy azért vannak a dmz-ben)
5, kintről nem lehet elérni semmit a tűzfalon.

+még natolok is, de az meg megy rendesen.

üdv,
  banyek