[BSD] FreeBSD 5.3 kresss

Gábor SEBESTYÉN segabor at gmail.com
2005. Ápr. 6., Sze, 08:19:04 CEST

On 2005.04.04., at 16:03, Mohacsi Janos wrote:

> 	Ki tudod tcpdump-olni az adott csomagot? Tudom, ha lefagyott, akkor
> nehez, de esetleg meg kene probalni... Aztan bug reportot kuldeni...

Ezzel most nem nagyon tudtam mit kezdeni :) A gond az, hogy nagyon
hektikus a dolog. Ha ráállok valami debug eszközzel, lehet, hogy egy
hónapot is ott kéne előtte ülnöm, hogy előforduljon. Ritka a probléma,
de azért előfordul. Mint ma reggel is.

Ugyan nem fagyott ki a BSD, de néhány percre megszűnt mindenféle packet
forgalom, se ping, se semmi. Aztán megint helyreállt automatikusan a
kapcsolat és folytatódott minden rendben.

Épp zenét hallgattam a Mac-en, az mp3-ak a FreeBSD-ről jöttek Sambán
keresztül, közben egy másik gépen taroltam ki egy source tarballt, de a
kapcsolat itt is a FreeBSD-n keresztül ment.

Azt vettem észre, hogy megáll a zene. Gyorsan elő a konzolt, ping
szerver, már semmi. A távoli gépről még befutott pár csomag, láttam még
néhány sort a konzolon, hol tart a kicsomagolása a forrásnak. Oszt
mosolyszünet.

Átrohantam egy másik géphez (a szerveren nincs monitor), betelneteltem
rá és máris láttam az "ismerős" üzenetet (dmesg):

FreeBSD 5.3-RELEASE (GENERIC) #0: Fri Nov  5 04:19:18 UTC 2004
(...)
rl1: discard oversize frame (ether type 6f6e flags 3 len 29812 > max
1514)

Megismétlem, az rl1 interfész egy fordítós kábelen kötődik a Mac saját
ethernetéhez, tehát más gép nincs ezen az alhálón:

rl1: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
         options=8<VLAN_MTU>
         inet 10.0.1.1 netmask 0xffffff00 broadcast 10.0.1.255
         inet6 fe80::2e0:7dff:fe97:1881%rl1 prefixlen 64 scopeid 0x3
         ether 00:e0:7d:97:18:81
         media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
         status: active

Szóval, most tanácstalan vagyok. Ki küldhette azt a remekbeszabott
széle-hossza packetet?
Mondjatok valami okosat ...! :)

Gábor

"Always forgive your enemies. Nothing annoys them so much. (Oscar
Wilde, 1854-1900)"