[BSD] Bridge és egyebek

bastya_elvtars bastyaelvtars at gmail.com
2005. Ápr. 4., H, 03:11:07 CEST

Üdvözlet!

Egy FreeBSD 5.3 bridget futtatok, mely 2 Marvell gigabites hálókártyát
(sk0, ill. sk1) használ. A sk0 kártya (ami fogadja az adatforgalmat)
kapott IP-t, mivel egyrészt DHCP-t futtatok, másrészt SSH és egyéb
szervizek is elérhetők kell legyenek. Namost a rc.conf valahogy így néz ki:

ifconfig_sk1="up"

ifconfig_sk0="inet 160.114.118.120 netmask 255.255.255.0"

Nem tudom, ez jó-e, ugyanis erről a témáról alig van valami az
Interneten. A bridge lényege annyi lenne, hogy egy bizonyos tartomány
forgalmát szűrje (pf), és DHCP-n MAC addres alapján ossza ki az IPt. A
tartomány IP-i publikusak, a bridge belső IPje a tartomány része. Azért
a belső kártya kapott IP-t, mert nem akarom, hogy a külső hálóról
bármilyen eltévedt DHCP-lekérés befusson, ugyanis akkor leszedik a fejem.

Szóval, a DHCP sír, hogy :

Listening on BPF/sk0/00:30:4f:36:16:97/160.114.118.64/26
Sending on   BPF/sk0/00:30:4f:36:16:97/160.114.118.64/26
Can't bind to dhcp address: Address already in use
Please make sure there is no other dhcp server
running and that there's no entry for dhcp or
bootp in /etc/inetd.conf.   Also make sure you
are not running HP JetAdmin software, which
includes a bootp server.

Valamint a web server sem érhető el.

Nem tudom, megadtam-e minden infót, ha nem, később pótolom.

A kérdés pedig: hogy lehetne optimálisan, hibátlanra beállítani mindent?

Előre is köszönöm!